Zeker de moeite waard!
De salaryman draagt in mijn ervaring een G-Shock, joekel van een 316L Seiko halverwege de hand, een Citizen of helemaal geen horloge.
Excuses, ik doelde met liefhebbersmerk op de Europese markt.
GS HAQ’s zie ik best veel bij mensen die iets meer te vertellen hebben. En mid- en high-end (Skyflake/Shunbun/Omiwatari en daarboven) maar heel zelden. Rolex, Omega en in mindere mate AP en PP zijn ook daar (net als Europese, links gestuurde auto’s van de enige twee premium merken) de go-to statussymbolen.
Dit is dan ook een goeie conversation starter
Ik geloof niet dat je afgekauwde gs quartz voor 700 als hagelnieuw terugkrijgt van gs. Deze band ziet er ook niet meer fris uit. Voor 1550 zijn veel betere, tot in vrijwel nieuwstaat verkerende gs quartz te vinden. Dat zou denk ik een betere route zijn.
Ik heb daar wel vertrouwen in eerlijk gezegd. Wat zo’n Lapinist kan kan Seiko op zijn minst zelf ook.
Laten we met 20 gs adepten een afgekauwde quartz kopen, die opsturen naar gs, en nadien verloten
Met €700 ben je er zeker niet inderdaad. Opmaken van kast en band in Japan middels zaratsu kost >€1.000 en dat is dus exclusief onderhoud aan het uurwerk.
Schitterende foto’s, horloge mag er ook wezen
Dat hangt sterk van de kast af.
Grand Seiko mensen zijn raar. Ik kan bijna garanderen dat die gs gewoon in gebruikte staat verkeert, maar zodra er meer dan twee swirls op zitten roept de gs man al dat hij helemaal verneukt is.
Vandaar de >
Is dat dan enkel voor het opblinken en het weghalen van materiaal, op een artizanale manier, of is dat ook opvullen waar nodig?
Goede vraag. Dat zou ik echt niet weten
Ik heb me laten vertellen dat een 44GS quartz voor zo’n 750 Euro volledig wordt hersteld, dat is kast en pakkingen. Een paar jaar geleden deden ze nog opsturen naar Japan, pakkingen, laserwelden van een put of twee, en kast in nieuwstaat herstellen voor zo’n 500 pietermannen. Dat was een SBGV245.
Daarom ben ik niet overtuigd van het 1000 euro verhaal voor een simpele banaan-kast met een quartz er in. Uiteraard kan @MarTime 'm ook naar de Lapinist in Polen sturen, maar Grand Seiko kan zeker wat de Lapinist kan, qua reparaties, en de Yen is heel, heel erg zwak.
maar je betaalt in euro’s dus enkel de wederpartij profiteert van deze lage Yen, de prijs in euro’s daalt daardoor niet…
Je hebt gelijk Chris.
Ik had dit stuk uit 2017 in m’n hoofd, maar dat was 600$ voor een bananenkast en 400$ voor een zaratau beurt.
https://www.watchuseek.com/threads/faq-regarding-grand-seiko-service.4203962/
Ergens blijft het verleidelijk, tegelijkertijd weet ik niet exact hoe en of ik dit alles in gang wil gaan zetten.
Wellicht mede omdat ik nu misschien tegen de aanschaf van een SBGP013 aan loop
gefeliciteerd, dan weet je voortaan hoe laat het is…