Als je beeldvergroting hebt - dat vind ik fijner.
Hmmm geen idee of ik daar last van heb gehad. Maar als je in raw zou schieten zou je dat niet mogen hebben.
Als je beeldvergroting hebt - dat vind ik fijner.
Hmmm geen idee of ik daar last van heb gehad. Maar als je in raw zou schieten zou je dat niet mogen hebben.
Hehehehe… En gewoon een gezelliger foto. Ik moest lachen.
Zijn toch goed , Om de pols zijn mijn foto’s ook nooit zo goed.
Hoezo ook?
Sorry zo bedoel ik het niet
Zou het uitmaken denk je? Vorige keer had ik een Sinn U50 om en werd ik ook heel vriendelijk geholpen. Nu ook weer, al ging dat deze keer wel gepaard met een ‘oh lalaa, le deux cent quatre vingt quinze’ Ze haalde ook de horlogemaker er nog even bij, en vroeg of ze een foto van mijn horloge mocht maken i.v.m. de band en gesp.
Ik kies ze allebei De wijzerplaten van de Eichi 2 en de SBGW295 zijn beide (letterlijk) van de hand van Isshu Tamura. Op de GS zijn de indices (heel licht) verhoogd, waardoor het geheel wat levendiger is. Ze hadden deze wijzerplaat met urushi en maki-e ook prima in een Eichi model kunnen doen, vind ik.
Qua uurwerk is de Credor natuurlijk wel een heel ander verhaal.
Ik denk dat een Eichi 2, zeker de witte in platinum, een prima dagelijks horloge kan zijn. Maar persoonlijk zou ik er altijd een paar alternatieven naast houden. Als enige horloge - hoe perfect dan ook - zou ik met de Eichi 2 wel een beetje flair missen af en toe. Dus ik zou niet teveel modellen wegdoen
Heel mooi model Dat bollige saffier reflecteert aanzienlijk, maar voor mij draagt dat bij aan een soort neo-vintage charme.
Dit is maar gewoon één hele slechte foto in heel slecht licht natuurlijk hè…
Over donkere wijzerplaten gesproken, hebben jullie de SBGY033 al gezien? Een donkere versie van de SBGY003… Ik vind hem super, al zal je dat reliëf bijna nooit zien in het echt denk ik.
Het was nog niet in me opgekomen, maar wel een leuk idee! Maar dan niet met goudpoeder maar wellicht een andere kleur. Misschien heel donkergrijs zoals op de gouden Eichi 2 maar dan met het reliëf van de SBGW295?
Verder dromend hierover, als je kijkt naar een recente Seiko uitgave ( Seiko Adds New Enamel and Urushi Lacquer Dials to their Presage Craftsmanship Series - Worn & Wound (wornandwound.com)) zie je dat ze heel goed modellen met een bijzondere wijzerplaat kunnen uitbrengen (in verschillende varianten).
In mijn gedachten is het dan een kleine stap naar een variant van de SBGW295 met een witte Enamel (of wellicht porselein) plaat, waarbij er (zoals bij de Credor Eichi) blauwe uurmarking is aangebracht. Kortom een soort Grand Seiko Eichi.
net dus
Mooi op die struisvogel!
heeft deze ook 20 mm lugs?
Nee, altijd de wat lastige 19mm. Ik heb inmiddels wel een afwisselende 19mm collectie, maar toch.
gek dat de mijne wel 20 mm lugs heeft, heb net een zwik 19 mm banden in huis en naar mondjesmaat 20 mm