Ik herken dat wel. Ik ben blij met en nog steeds super enthousiast over mijn SBGE269, omdat ik vanaf 2016 zo’n beetje niet alles, maar wel veel van GS heb gezien, de bekende modellen wel zo’ beetje gehad heb, de diverse kastvormen en uurwerken, etc.
En ik merkte bij mezelf ook deze “moeheid”. 
Dus eens met
De SBGE269 verenigt nog voor mij zo’n beetje het beste van de diverse GS werelden. Is het daarmee een blijver? Hoogstwaarschijnlijk wel, want ik ben hem absoluut niet zat. Maar onder de streep nog steeds geen idee.
Is het dus de perfecte GS? Nee, want ik trek de dikte van de GMT (nog) wel, maar de dikte t.o.v. de kastbreedte is toch wat uit proportie en heel soms stoort me dat toch. En daarnaast… Geen lume. En dat zegt overigens niets over GS, maar meer over mijn slechte oogjes. maar toch.
Maar dan de Mistflake, dat zou de perfecte allrounder zijn. Ik heb hem inmiddels gepast… en nope… Die wijzers
en op mijn pols het geheel… allemaal nét niet. Oftewel, hoogstwaarschijnlijk toch te verwend? 
Als de SBGE269 2mm dunner zou zijn, 1mm groter en lume zou hebben, denk ik dat ik het perfecte horloge zou hebben. Dat is wat ik wil: een allrounder en deze komt voor wat betreft GS het dichtst in de buurt.
Het afgelopen half jaar zie ik nog steeds hele mooie modellen voorbijschuiven, maar inderdaad, ik durf het toch niet meer aan. Ik voel me wat “overvoerd”. Wellicht een andere manier om te zeggen, “ik heb nog niets beters voorbij zien komen”.
En wat bij mij ook wel een beetje meespeelt, en ik op de één of andere manier lastig kan scheiden, is de manier waarop GS als merk om is gegaan met hele goede dealers van het eerste uur.
Ik ken Brunott vrij goed, ik weet nog hoe trots zij waren om GS te kunnen promoten. Mijn eerste nieuwe en direct één van de mooiste @amusicar de SBGW253 kwam daarvandaan. Hun passie voor het merk, hun inzet. Events, enthousiasme. De pioniers in Nederland, maar ze zijn op een schandalige manier aan de kant gezet. En dat is best hoog opgelopen weet ik uit eerste hand.
Dus de ontboezeming: Daarom weet ik niet of er zo snel een tweede GS komt. Dat is ook iets persoonlijks, en doet overigens niets af aan de afwerking, gevoel van kwaliteit en de passie die er door de uurwerkmakers in is gelegd.
Maar als ze een dunnere GMT springdrive zouden uitbrengen met de frosty wijzerplaat van de SBGE269… dan ben ik denk ik van de partij. Of gewoon de SBGE269 toch verkopen en aan de basis beginnen… De SBGW253 weer terug. Kuch.
Ha, zeg dat!
Samengevat: Ik snap @vierport wel.
Maar goed, weer genoeg “geklaagd”.
Het zal de tijd van het jaar zijn, de leeftijd, fase in de hobby, etc. het gaan en komen van het blad, eh… 
, in het algemeen, bij elk merk, vroeg op laat opdoemt.