Dat is niet in één antwoord te vatten. Tijden veranderen en na zoveel jaar GS liefde heb ik het allemaal wel gezien, gevoeld, in bezit gehad, verkocht en/of nagejaagd. De snelheid waarmee nieuwe modellen op de markt komen zorgde bij mij voor nog meer flippergedrag en ontevredenheid. Op een gegeven moment was er weinig nieuws dan een ander kleurtje in een bestaand model.
Deze zomer een maand lang offline geweest van horloge gerelateerde media en ook geen horloge gedragen. Wat een rust …
Een bruine blijkbaar niet
Exact dit. Voor 2017 moest je je best doen. En was er nog veel te ontdekken van onbekende/ gelimiteerde modellen. Daarna hebben ze echt wel hele gave referenties uitgebracht en is er hard gewerkt aan naamsbekendheid.
Ja in het begin was het wat onwennig, maar ik vind nog steeds hoe minder tekst hoe beter. En iets herhalen in een ander lettertype dat er al opstaat is echt onnodig.
Dan kom ik bij de obesitas van GS gmt/hibeat …
Ik trek die dikke kasten gewoon niet meer. Ja voor een duiker, maar niet voor een dress of sport. En dat is jammer.
Op dit moment zou een slgh013 nog een model zijn dat ik wel zou willen dragen. 44gs, lichte wijzerplaat, gepolijste wijzers met het mooie nieuwe bibeat uurwerk. Maar ik koop hem niet. Ik vind het geen verstandige uitgave, want volgende maand ligt er een mooiere variant in de vitrine.
Maar ik ben ook op een punt gekomen dat het bezit van meer dan 4 a 5 horloges te veel is.
Dat is volgens mij juist het probleem van deze tijd.
De zoektocht naar iets moois is juist leuk en geeft/ gaf een hobby iets extra’s. Nu is het al gauw: Vandaag besteld, morgen in huis. Dat heeft niets met verzamelen of een collectie opbouwen te maken.