Laat je Grand Seiko zien IX

… maar dan niet urushi… wel een goede match qua kleurthema. Prachtig horloge! Heb 'm even om de pols mogen beleven en dat was indrukwekkend intens.

1 like

22 likes

Mij valt het op dat dat labeltje uberhaupt nog aan die mouw zit, hopelijk sta je in de winkel te passen en zit het er daarom nog op. :thinking:

2 likes

Haha zeker niet. Dit is niet zo’n pieletje als op een pak dat je eraf hoort te trekken.

Wel weer een leuk bruggetje naar Noordoost Azië - toen ik daar ‘vroegah’ werkte, lieten de meeste mensen juist wél dat merklabeltje van hun pak aan de mouw zitten. Weet niet of dat nu nog usance is.

1 like

Ik was zondag even in Amsterdam. Even snel de boutique in om deze te passen.

Wat een prachtig ding en draagt heerlijk. Ik ben geen titanium fan, maar deze was perfect.
Alleen die prijs…12600 EUR. Op dat vlak zijn ze wel een beetje doorgeslagen.

20 likes

Mooi! Of zoals ik een collega laatst hoorde zeggen: een gebruikelijke usance

2 likes

Ja, zo goedkoop he, voor wat je krijgt. :wink:

Een RLX YM Ti kost 14K, een SD 43mm ruim over de 13K.

En die zijn geen GS met bijzondere wijzerplaat en 120h power reserve.

Nog maar te zwijgen over GO en BP, duurder en heel veel duurder.

Zelfs een simpele JLC duiker kost al even veel als de GS met een Spring Drive kaliber.

Het enige ‘prestige’ merk dat goedkoper is, is UN met de Ti Diver 44 voor 10600.
Dat is de uitzondering die de regel bevestigt :grinning:

2 likes

:sweat_smile: is voor iedereen anders.

Ik snap je redenering wel hoor, maar ik vind het prijsverschil met de standaard versie veel te groot.
Ook al is de Evo 9 echt next level.

Ze vragen bijna 2 keer zo veel, maar het lijkt er inderdaad op dat ze jouw redenering hebben gebruikt in de boardroom :wink:

Ik heb spijt dat ik de blauwe ook niet heb gepast. Die hadden ze namelijk ook in de etalage.
Volgende keer…

3 likes

Ik snap peperdure toolwatches sowieso niet, van geen enkel merk. Dat will zeggen de kopers ervan niet.

Hoe gaaf zou het zijn om een hedendaagse heerlijk afgeragde GS, Rolex, Blancpain, of vul maar in, voorbij te zien komen?

Lang leve de SKX! :+1:t3:

2 likes

Tja - een Dacia gaat ook van A naar B

Precies! :facepunch:t2:

@SpringDrive Van Baal in Nijmegen heeft precies dezelfde prew owned te koop voor €8500,-

1 like

20 likes

No shit! :grin:

Wat ik bedoel is dat een duiker voor mij een toolwatch is, en prachtige wijzerplaten en strak gepolijste kasten in dat genre in mijn optiek overkill zijn.

Each his own, he?

2 likes

Zo’n gezaratsude duiker vol scherpe randjes kun je toch juist meer afraggen dan een minder mooi afgewerkt model? In die zin dat bovengenoemde afragging makkelijker te zin zal zijn dan op een ‘robuuster’ afgewerkt exemplaar.

Dat sowieso

En dat al helemaal sowiesowieso!

1 like

Kan, maar gebeurd dat ook? Ik zie de foto’s graag tegemoet :wink:

Potverdikkempies wat een mooie dial

Vet ding! Komt deze naar je toe?

Ik vind het juist wel wat hebben. Mijn titanium SBGA231 is een tool-duiker, maar de sierlijkheid die Grand Seiko eraan weet te geven is juist wat hem voor mij aantrekkelijker maakt dan een matte toolwatch. Het is een soort Range Rover, of een G Wagon. Hij kan alles, maar is toch netjes gesoigneerd.

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-grand-seiko-sbga231-titanium-duiker-full-set/473762?u=amusicar

7 likes

En toch de verkoop in… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zoals gezegd, ik geef alleen mijn mening op het fenomeen GS in zijn verschillende verschijningsvormen. En, zoals menigeen heb ik zo mijn voorkeuren.

Inderdaad, maar alleen om een grote aankoop te bekostigen.