Laat je Grand Seiko zien IX

Ik doe m’n best :grin:

8 likes

Ik ben benieuwd! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Voor mij ook :slightly_smiling_face:

11 likes

Mooi om te horen :+1:t2: En lekker wat modellen bepoteld zo te zien :sunglasses:

SBGH331 LE150 met ‘whirlpool’ motief voor Australië

29 likes

Shunbun, White Birch, Unkai en SBGW303 (die ik niet mocht fotograferen).

White Birch vind ik technisch prachtig maar te groot en de kastvorm een tikkeltje plomp, Unkai voor mij uiteindelijk te klein (@GMTplus1: ik ga de poeplap eerst nog niet trekken voor <38,5mm :wink: :slightly_smiling_face:), SBGW303 fantastisch maar ik ben niet in de markt voor een groene dial (zie foto hieronder) en Shunbun is… nou ja… Shunbun - een onbeschrijfelijk mooie wijzerplaat en de vederlichte titanium bouw die het goed zou doen naast Skyflake in mijn collectie. Ga nu eerst een flesje wit en een warme hap doen met vrouw en kinderen en morgenvroeg nog een blokje om doen langs Place Vendôme.

3 likes

Voor mij hoeft het ook niet hoor, volg je hart dat klopt altijd 🫶

1 like

Oe, tof. Primeurtje denk ik. Hoe vond je m?

Heel fraai maar wat ik me afvraag is of zo’n kleur ook op de langere termijn blijft boeien. Niets mis met een kleurtje maar persoonlijk zou ik, mede gezien het prijskaartje, bij een GS toch voor iets conservatievers gaan.

1 like

Heel erg mooi en voor mij persoonlijk aan de kleine kant - tenminste koud nadat ik m’n 39mm quartz GMT afdeed.

De dial deed me in de verte denken aan een Citizen Chronomaster met washi dial die ik ooit eens bepotelde in Japan. Als het een 39mm was geweest had ik gekocht.

2 likes

Dat wordt weer

Daar gaat mijn horloge potje weer :sweat_smile:

3 likes

Je bent de enige niet. Ik heb net een rondreis gemaakt voor een roadshow die we voor klanten hadden georganiseerd onder het motto “Kaffee, Kuchen und KI”. In vier dagen Frankfurt, München, Zürich en Düsseldorf aangedaan, en mij viel in Zwitserland en Zuid Duitsland op dat er bijvoorbeeld maar drie auto’s waren: Zwart, Grijs en Wit.

Ik zou die GS eerst in het echt moeten zien vooraleer ik er een oordeel over kon vellen. Die wijzerplaat ziet er inderdaad heel, heel erg turquoise uit, maar misschien is dat in het echie een andere beleving. De Shunbun is ja ook totaal anders ten opzichte van renders.

1 like

Is wel in Australian dollars. Nog steeds niet goedkoop maar scheelt toch 40% met euro.

1 like

Zit je in de Holstein-rietjes?

Dat is wat mij met alle gekleurde GS-dials opvalt. In werkelijkheid zijn ze - althans voor mij - stukken subtieler dan op marketing materiaal. Zelfs zoveel subtieler dat het in eerste instantie wat tegenvalt. Ik moest gisteren met Shunbun ook richting het daglicht om er een duidelijk roze schakering uit te kunnen halen. Maar: eenmaal gezien kun je het niet meer ontzien :slightly_smiling_face: En de ingetogenheid en subtiliteit is juist datgene wat GS GS maakt.

6 likes

Past er zeer goed bij :wink:

1 like

32 likes

De sbga231 is verkocht via marktplaats aan iemand die is overgekomen van ‘the green side’.

Intussen heb ik deze unieke 57GS sbga105 weer eens om de pols gedaan. Prachtig blauw!

Ps geen idee wat hem er zo vies uit doet zien bij het inzoomen. Vingerafdrukken van mij en van de koper van de sbga231 denk ik :frowning:

22 likes

Je durft wel! :joy::wink: Zonder gekheid, mooi dat je hem vlotjes hebt kunnen verkopen.

1 like

Het bewijs dat je nooit te oud bent om te vallen voor stijl, ingetogen klasse en gezond individualisme :ok_hand:t2:

4 likes

Heeft iemand nog een tip/advies waar ik mijn batterij kan laten vervangen van mijn grand seiko quartz 9F85 in regio Rotterdam?
Of iemand heeft goede ervaring met een forumlid die dit ook doet?