Laat je Grand Seiko zien IX

Misschien wil @peterlc het wel doen?

1 like

Aaah ok ik zal hem een pb sturen👍🏻

Geen GS, maar heeft wel alle specs van een GS en nog eens 300 meter waterdicht.

10 likes

Ook een zaratsu afgewerkte kast?

Sorry, maar nee. Het is een interessant horloge, maar GS is altijd die stap meer dan ‘gewoon’ Seiko. Alhoewel ik fan ben van de dubbel logo SGS Grand Seiko’s.

Ik heb deze GS duiker net verkocht, en dit is hoe GS een duiker maakt. Op elk onderdeel een stap extra. van de wijzers tot de kast en het uurwerk. Een marine master is geen GS. Misschien is hij beter, doelgerichter, kan hij dieper, is hij goedkoper, gaat hij langer mee, etc. maar hij heeft niet de benadering van het concept op de manier zoals GS die heeft.

18 likes

18 likes

De GS duiker is wel ff wat anders dan een MM300 hoor.

17 likes

Zeker geen GS maar wel een mooie klatser die ik qua stijl prefereer boven een GS duiker

3 likes

Ik denk dat aan het uurwerk gerefereerd wordt en niet aan de kast of afwerking

1 like

De bracelet is topnotch

2 likes

In 41 mm graag

1 like

S&C zijn tenslotte AD.

1 like

Er is naar mijn mening maar één Seiko die zich mag meten met een GS:

8 likes

Want?

8L55 hi-beat uurwerk (afgeleid van de 9S85 van GS), keramische bezel, zaratsu polishing en ever briljant steel kom je toch aardig mee qua specs.

Enige waarom ze er volgens mij Seiko op hebben geplakt is dat het een 62-mas reissue is.

1 like

Ik sluit me er zowaar bij aan, waarbij de beste duiker die alle Seiko merken ooit gemaakt hebben hetzij mijn SPB317 is, hetzij de SJE093. Ik blijf erbij dat ik ornamentale duikhorloges niet snap.

2 likes

Deze inderdaad, klopt helemaal.

Dat die zich mag meten met een GS vind ik dan weer niet. Ik zou m’n King Seiko naar voren schuiven, los van het povere uurwerk, maar als je naar de indices en wijzers van een willekeurige GS kijkt zie je al een hemelsbreed verschil:

De limited KS is een mooi horloge, maar het haalt het niet bij de SBGW231. Maar de SJE093 moet zich ook helemaal niet meten met een Grand Seiko. Die moet zich meten met de BB58, 54, Pelagos 39 en FXD. En wat mij betreft doet ie dat met verve.

12 likes

27 likes