Zeker weten. Gefeliciteerd! Ik dacht dat je 'm met de kerst pas verwachtte. Of moet ie nu ingepakt onder de kerstboom worden gelegd, of iets van dien aard?
Hahahaa… Nee, dat soort zelfbedotting doen we hier niet aan. Mijn vrouw vindt het allemaal prima. Al moet ik wel zeggen dat ze dit horloge het geld niet waard vindt. “Nice watch, not a 5000+ watch” was haar reactie. Ik vind 'm cooler dan de Santos, maar de meningen glijden blijkbaar uiteen.
Gelukkig! Ben benieuwd naar de bevindingen.
Wel een interessante gedachte. Voor de gemiddelde persoon blijft het objectief gezien natuurlijk belachelijk veel geld voor een horloge, maar relatief t.o.v. de markt kun ik (of wil ik?) het nog wel goed praten.
Precies dit, ik heb ze allebei gehad. Chronomaster is echt top, maar GS is in uiterlijk veel verfijnder. Bij mij ging de Chronomaster de deur uit.
Dito hier. Gelukkig hoeft zij er niet mee rond te lopen 
Nou, dat heeft ook niet lang geduurd
of is het toeval?
https://ten2two.nl/products/Grand-Seiko-Spring-Drive-GMT-Toji-p597270637
Nope. Die was heel snel weer weg.
Waar lag het aan?
Ik vond hem op het eerste gezicht mooi, maar al vrij snel toch niet zo mooi.
Daarnaast, zoals zo vaak, kreeg ik hem weer net niet lekker passend op staal.
Nog eens mijn credor spring drive om de pols. Dit is van grand seiko niet te koop. Lugs en endlinks helemaal in stijl, een fijne precisieband. Handopwinder, mooi dun. Beetje een barokke wijzerplaat met die 24/7, maar dat geeft ook wel weer een twist. Alles bij elkaar gewoon echt een lekker horloge.
Nog even een side view voor de borsteling en de bijzondere lugs:
Vandaag hoe het hoort met de 45GS kast. Mijn vintage 4522 hi-beat 36000 date. Met rechte lug einden.
Welke maat is dat?
Die is 42mm. SBGR309.
What else?