Laat je Grand Seiko zien IX

Die Asaborake heeft een waanzinnige kast en ik zou niet te bang zijn voor het wit, want dit horloge heeft niks meer nodig, ook geen kleurtje.

3 likes

De Marinemaster-stamvader, SDBX001, is één van mijn grails. En het is geen Grand Seiko. Een heel goed horloge. En geen Grand Seiko. Een goed afgewerkte, lekkere brok om de pols. En geen Grand Seiko. Maar goed, dat schrijf je zelf ook al :wink: :slightly_smiling_face:

Voor mij de sbgy natuurlijk. Vergelijk de verfijning van de wijzers eens. (Met name breedte van de urenwijzer rond het asje) Voor een dresser toch perfect in balans. Ook de lengte van de wijzers vind ik op de sbgy net wat mooier.

1 like

Blijkbaar vind je dat mooi. :slight_smile:

Ik vermoed alleen wel dat de Skyflake beter gaat staan op leren banden. De SBGW/Elegance kast is beter geschikt voor leer dan de 44GS kast, in mijn optiek. Al is deze SBGY wel lekker dun.

2 likes

Daar heb je zeker een punt. Ik vind de lugs ook aan de lange/forse kant. Mijn 44gs daarom de hele tijd op staal gehouden.

2 likes

Ze zouden de 44gs kast weer gewoon met rechte lugs uit moeten brengen. Zoals het origineel. Dat is de ultieme leren band kast. Zoals het nu is vind ik de gaten te groot.

4 likes

Ik zou ze eens naast elkaar moeten houden in het echt. Maar ik vind de wijzers van de spring drive elegance collection al heel elegant en mooi lang, wat bij bv de sbgm221 gmt al een stuk minder is. Zie mijn ex sbga293:

Zeker!

Het valt nog mee bij deze, maar de gaatjes zitten hier ook vrij laag in de lugs.

Eigenlijk zou die kast een paar mm kleiner moeten zijn om perfect te zijn. Maar dat kan je ook van de Skyflake zeggen natuurlijk :blush:

Of nog beter!

5 likes

Skyflake! Prachtig. Subtieler dan je op basis van de fotos verwacht, maar zo af en toe een knalt het blauw eruit.

2 likes

Beide prachtig!!

1 like

Het is sowieso altijd heel moeilijk om voor Grand Seiko’s dewelke met metalen band geleverd worden een mooi passende leren band te vinden.

Beter dan deze

wordt het niet!

10 likes

Goedemorgen.

37 likes

Ook een hele spring drive goedemorgen!

17 likes

Ik overweeg om toch open te staan voor GS quartz.
Maar dan wel de volledige GS ervaring met een bijzondere wijzerplaat met wat detail. Ik kom alleen niet veel verder dan de SBGP017
 en dan kan ik net zo goed/beter qua prijs ook weer open staan voor mechanisch.

10 likes

Dan moet je echt wat beter zoeken

14 likes

Als je “overweegt om ergens voor open te staan” ben je er gewoon niet. 9F quartz is de vokking bom. Dat is super spul. Maar je moet het wel zonder twijfel mooi vinden. Ik heb er eentje, en het is m’n derde, inmiddels, die gewoon een sunburst wijzerplaat heeft, in donkerbruin.

De details op de wijzerplaat zijn één ding, maar de ultieme afleesbaarheid omdat de indices en wijzers van topkwaliteit zijn, en de statige gang van het quartz uurwerk, dat zijn de redenen om een quartz te willen.

Ding is de simpelheid zelve, maar wel een echte GS ervaring, één van de beste quartz uurwerken op de wereld, en gewoon een goede keuze. Of het budgettair in de buurt komt van een mechanische? Dat heb ik nooit overwogen, anders had ik wel een Oris Art Blakey gekocht voor die doekoe.

In jouw geval, overwegende ergens voor open te staan, zou ik het gewoon niet doen.

8 likes

Kan ook een manier zijn om uit te drukken dan men er naar toe is gegroeid. Ik denk dat velen van ons zich daarin kunnen herkennen. Ik in ieder geval wel.

Ik blijf het een uiterst weifelende formulering vinden. Het is mijlen verwijderd van “die vind ik gaaf, die moet ik hebben”. TS zegt het zelf al,

Ik eet m’n hoed op als @Roog84 daadwerkelijk in z’n hoofd klaar is voor een GS quartz. Niets in de toon van wat hij zegt wijst er op.

2000-4000 ballen uitgeven aan een luxeobject wat je nergens voor nodig hebt, puur omdat het idee je “niet langer zo erg tegen staat” is vragen om 2 maanden later “geen klik” blijken te hebben, waarna je hem in de verkoop gooit, om vervolgens een middenmoot automaat aan te schaffen die je “charmanter” vind, of die je een ziel toedicht, waarbij je 500 - 1000 Euro lichter bent.

Ik zal m’n glazen bol maar weer even opbergen. Het zou natuurlijk mooi zijn, want het zou betekenen dat iemand hier op het forum uit het blauwe een bijna nieuwe GS quartz zou kunnen scoren.

6 likes

Wat is jouw ervaring met de levensduur van de batterij? 1 jaar, 2, 3 jaar, voordat de batterij vervangen moet worden?
Weet je toevallig wat de kosten zijn voor het vervangen van de batterij?

3 jaar, 120 Euro als je het bij GS laat doen, waarbij ze ook de pakkingen allemaal vervangen.

Ik doe het anders: Ik laat de ene keer de Seiko AD de batterij verwisselen en waterdichtheid testen, bij geen probleem draag ik 'm weer drie jaar en laat ik de batterij/pakkingen dan voor de tweede ronde door de GS jongens doen. Dan ben je 130 Euro in 6 jaar kwijt. :slight_smile:

5 likes