Na een val op een houten vloer, met als gevolg 2 grote doffe vlekken op de zijkant, is mijn Snowflake eindelijk terug. Volledig nagekeken en zijkant terug bijgewerkt. Ben zeer tevreden met het resultaat en het feit dat hij terug is.
Terug van? Via AD terug naar Japan?
Waar heb je dat laten doen?
Ik woon in een provincie stad in West-Vlaanderen, België, dus geen Grand Seiko AD. Ik had mijn Seiko verdeler, die ik goed ken, om raad gevraagd en hij kende de juiste persoon ervoor. Mijn Snowflake is teruggekomen in deze verpakking:
Eens opgezocht en het gaat om Van Riet Horlogerie, Brussel. Ga binnenkort nog eens langs om details, gisteren was het echt te druk voor die man.
In antwerpen heb je ook een AD voor GS: tensen. Gewoon ter informatie
Van alle GS’en blijft SBGA407 met afstand mijn favoriet. Omdat OEM staal op zich laat wachten deze beads-of-rice erop gezet. Ben zeer tevreden over deze combinatie en het was de eerste die mijn betere helft in positieve zin opviel
Mooi horloge
Nog eens een poll, omdat het alweer eventjes geleden is. Een beetje terug heb ik de night birch kunnen passen en was ik best onder de indruk van de Evolution9 in titanium. Een platte caseback is een ondergewaardeerde eigenschap van een horloge mijns inziens en iets waar veel GS modellen nog kunnen op verbeteren
Dus zat ik even te mijmeren welke ik zou nemen van de titanium E9’s, moest ik mezelf ooit voor de keuze zetten. Zwart heb ik al in de horlogedoos, dus mag het blauw zijn. High Beat vs Spring drive, Iwate vs Suwa. Wat zouden jullie nemen?
SLGH019
vs SLGA019
- SLGH019
- SLGA019
- Die hele E9 collectie, weg ermee!
0 stemmers
Niet alleen de wijzerplaat maar ook de wijzers zelf maken voor mij het verschil. Al ben ik niet snel een voorstander van titanium, maar ik verwacht dat GS dat aardig in de vingers heeft.
Erg mooi horloge!
SLGA019 onlangs gepast. Echt een heel erg gaaf horloge. De bijzonderheid van zo’n wijzerplaat in het echt om de pols, heb ik online nog op geen foto of video echt tot zijn recht zien komen. Die moet je echt zelf ervaren. Maar ook de kast is erg mooi en klopt gewoon helemaal. Je ziet echt dat erover is nagedacht.
Het enige minpuntje is dat ik het toch wel erg veel geld vind. Op zich is het natuurlijk een prachtig horloge en gelet op wat andere merken binnen deze prijscategorie bieden, is het ook nog wel te verantwoorden als je kijkt naar de afwerking en de innovatie hierachter. Tegelijkertijd zit je qua budget ongeveer gelijk met bijvoorbeeld verschillende JLC’s zoals de Reverso Tribute, die ik ook al heel lang op mijn wensenlijstje heb staan.
De SLGH019. Helemaal objectief ben ik niet De wijzerplaat is betoverend mooi
En wijze woorden van @HouwelD
Ik zag onlangs een video ervan van time & tide waar de high beat inkwam en daar was hij echt fantastisch mooi. Een paar screenshots:
Dank je wel - kan me daar alleen maar bij aansluiten
Ik heb SLGH019 nog nooit in the flesh mogen bepotelen en Suwa sprak mij in het echt niet aan - de wijzerplaat neigt (onder zowel kunst- als daglicht) imho te veel naar zwart en de Evolution 9 wijzers zijn niet mijn smaak. Ik ben voor een 62GS gegaan om mijn titanium honger te stillen.
Gaaf dat je hem hebt kunnen passen! Die wijzerplaten moet je inderdaad in het echt beleven en dat geldt eigenlijk voor het gehele horloge. Alleen in staal vind ik ze te zwaar.
De prijs is inderdaad een dingetje. Voor die prijs kijk ik ook naar Zenith (en houd je nog geld over), JLC enz. Maar ik vond ze comfortabeler dan de Defy bijvoorbeeld, minder topzwaar. En de uurwerken zijn een stuk meer high end dan JLC en eigenlijk goedkoper, als je ziet hoe JLC de laatste tijd zijn prijzen omhoog gegooid heeft. Ze zitten hoger dan Omega en in Rolex gebied, maar de afwerking is beter en de uurwerken zijn wat geavanceerder.
Dus absoluut gezien is het heel duur, relatief gezien is het nog niet zo gek allemaal. En gelukkig zijn het geen LE’s, dus er valt gemakkelijk aan te komen onder de catalogusprijs
Snap ik helemaal. Mijn ultieme GS op dit moment is een titanium 62GS, maar dan met het nieuwe spring drive uurwerk van de Suwa (en daardoor platte caseback) en een evolution 9 stijl band met wat strakkere hoeken en geen gepolijste lijnen erin. Gooi er gerust de blauwe suwa wijzerplaat in, maar zolang het maar een kleurtje is ben ik blij.
Of omgekeerd gezegd: de SLGA019 met een 62GS kast
Een mens kan maar dromen…
Muah, er worden zo veel GS modellen gelanceed dat deze combo slechts een kwestie van tijd is