Het uurwerk erin zie ik nog wel gebeuren. De look van de banden upgraden gaan we nog wat op moeten wachten vrees ik
Ik vind dit een hele moeilijke keuze. Vandaar dat ik hem zelf ook nog niet heb kunnen maken, ook al heb ik er net als jij vaak naar gekeken.
Het uurwerk van de high beat is natuurlijk prachtig. En de wijzerplaat ook. Maar de Spring Drive is super accuraat, en heeft 5 dagen power reserve! Maar is minder mooi, alhoewel ook wel weer uniek met de frosted look. Alleen de wijzerplaat van de Spring Drive komt op alle foto’s die ik ervan gezien heb maar matig over, en soms zelfs ronduit lelijk en goedkoop glimmend door de zilveren laag onder het blauw (denk ik). De wijzerplaat van de High Beat is geweldig.
Maar ik heb al een blauwe Spring Drive, namelijk mijn SBGA105. Dat is een Spring Drive 9R15 (nauwkeuriger dan standaard), met een prachtige diepblauwe wijzerplaat, en een unieke 57GS kast. Dus zolang ik die heb / houd, komt geen van deze E9’s erin.
En over de prijs van deze E9, kijk hoe nieuw de uurwerken zijn, en hoe goed, en hoe goed de afwerking is, het is veel geld, maar alle euro’s waard denk ik.
En dat doet me denken, dat maakt mijn SBGA105 eigenlijk tot een koopje. Want ik vind hem aantrekkelijker dan de E9 serie, en hij kost nog minder ook! Dus win-win!
Ik heb op de titanium high beat gestemd.
Een titanium GS draagt en oogt vind ik geweldig, ik geniet na bijna 4 jaar nog steeds van de Snowflake. En hoewel een Spring Drive mij als nauwkeurigeheidsfreak beter bevalt, vind ik de techniek van het nieuwe high beat uurwerk geweldig. Hoe vaak wordt er nu een nieuw echappement op de markt gebracht? De afwerking is ook nog eens prachtig.
Dat vind ik wel jammer aan het nieuwe SD uurwerk, het glide wheel kan je maar slecht zien als je dat met de “gewone” 9R65 vergelijkt.
Heb op de springdrive gestemd, zijn beide prachtige horloges maar de springdrive techniek wint het voor me.
Vind alleen het uurwerk een stuk minder fraai om te zien dan het 9r65 uurwerk.
Ik vind de Spring Drive ook veruit het beste uurwerk qua techniek en specs. Looks is discutabel, maar ik vind het wel unieker dan de High Beat. Zet gelijk welk zwitsers merk erop en je zou het geloven, terwijl bij de SD het echt GS is. Maar dat is smaak. Voor mij is’t qua looks een gelijkstand
Zeker waar, qua innovatie kan het tellen. Ik lees wel verhalen van problemen met accuraatheid, het blijft delicate mechaniek ivm het robuuste Spring Drive.
Ik heb kortstondig de Omiwatari gehad en daar vond ik het eigenlijk wel heel smaakvol, niet te vatten op foto’s. Ik denk dat de foto’s de plaat niet tot zijn recht laten komen en het in het echt subtieler zal zijn en enkel glinsterend vanuit een bepaalde hoek. Maar ik zou het moeten zien. Hoe dan ook is de Iwate de mooiste denk ik en zeker tijdlozer.
De SLGA met de Iwate plaat zou perfecte combi zijn… maar helaas zal dat nooit gebeuren. Dus ik ga voor de looks en neem de Iwate
Ook prachtig en zeker uniek! Pas verkopen als je er een vervanger voor hebt is mijn advies.
Akkoord… dit pakket vind je nergens voor die prijs. Voor mij is het een concurrent voor de nieuwe IWC Ingenieur en eigenlijk is dat zelfs geen discussie. Je zou moeten gek zijn om de Ingenieur te kiezen imho.
12.000 CHF gek zou je zijn… Wat een prijs. Gesloten caseback. En een matige wijzerplaat. Wel 120 uur power reserve, wat best knap is voor een redelijk dun mechanisch horloge. Voor de rest? Graag de Grand Seiko’s!
15.000 als je titanium zou willen… kwestie van appels met appels te vergelijken
Ik vind die Ingenieur met die groenige petrol plaat wel erg gaaf hoor. Maar niet 15K gaaf… voor 7 a 8 zou ik hem best willen.
Maar genoeg hierover, Grand Seiko’s willen we hier zien!
Daar snap ik je in maar geef toe bij de wijzerplaat van de GS droom je toch veel verder weg dan bij de JLC’s? Dat vind ik toch persoonlijk
Oef prachtig man
Very very nice
De dagen tussen kerst en oud en nieuw zijn voor de Omiwatari dit jaar. Twee maanden geleden mogen aanschaffen en nog steeds heel blij mee.
Nice! Hoe is de lume op deze?
Mooi, welke is dit?