Ziet er goed uit! Ik heb een SBGN003, maar die lume zie je amper midden in de nacht.
Erg gaaf hoor! Wat vind je can de stalen band die erbij hoort?
Ziet er goed uit! Ik heb een SBGN003, maar die lume zie je amper midden in de nacht.
Erg gaaf hoor! Wat vind je can de stalen band die erbij hoort?
Dit is een SBGF021
Prima ding, hoewel ik hem maar 1x heb gedragen. Het ontbreken van iets van een micro adjust vind ik op dit prijspunt wel erg jammerlijk
Ha! Dat is gewoon het halve schakel verhaal . Daar heb ik verder geen moeite mee.
Ja het is toch altijd bidden dat het 100% comfortabel wordt in plaats van 95%. Terwijl die laatste 5% me nou zoveel plezier brengt.
Dat is ook waarom ik hem op een suede band heb gezet
Mooie
Om bij dit type een punt te maken van het ontbreken van een micro adjust, vind ik wel een beetje spijkers op laag water zoeken. Het is een quartz grand seiko, wat betekent dat het niet de duurste was. En hij is bijna 25 jaar geleden geïntroduceerd. Wat betekent dat hij voor zijn leeftijd en prijspunt een band heeft van een uitstekende kwaliteit.
Met de twee “halve” schakels die erbij horen (eigenlijk 2/3e schakels) heb je ruime mogelijkheden om je band aardig goed te krijgen.
Voor het geld is het een top horloge.
Dat ben ik volledig met je eens.
Neemt niet weg dat je best kritiek mag hebben op een sluiting van een band. Ik vind het persoonlijk heel belangrijk dat mn horloge perfect zit. Elke Citizen die ik heb en tien keer minder kost dan deze krijg ik dat wel mee voormekaar, deze niet. Gemiste kans en dat vind ik jammer. Verder is de band namelijk schitterend en voelt oerdegelijk aan.
We hebben het over een gebogen stuk staal met een paar gaatjes erin, ik vermoed dat ze dat ten tijde van de productie van deze sluiting ook wel hadden kunnen bedenken.
Prachtig
De elegantie primeert, dus kiest GS voor de halve schakels. En eerlijk? Ik heb vorige maand een Rolex Explorer met fijnafstelling verkocht omdat die geen halve schakels had. Met halve schakels kan je de sluiting juister aan de onderkant van je pols positioneren en een keer je de goeie combi gevonden hebt, verander je daar toch niet veel aan. Althans ik niet
Een sluiting met snelverstelling zonder instrumenten is nog beter, maar dan heb je weer zo’n lompe sluiting (zoals mijn Tudor BB54). Dus ik kan het ontwerp van de GS banden altijd maar meer appreciëren… smaak natuurlijk!
Heel mooie GS overigens! Echt een zorgeloze alrounder
Blijft een prachtstuk! Even een loupe erbij nemen om de details te bewonderen is echt een aanrader bij deze
Ja klopt, bijzonder mooi. Zal binnenkort wel eens wat macro’s nemen.
Draag hem alleen veel te weinig. Vaak alleen onder een pak
Heel mooi.
Filtertje…
nope … knaagdier …, ga nu voor die blauwe … je cadeau voor nieuwjaar
Haha de horlogepot is behoorlijk leeg voor het ogenblik, maar hij staat helemaal bovenaan mijn wishlist… het zal nog even moeten wachten dus
Thanks man, dat was wat droog, maar er zaten leuke dingen bij. De visie van de directeur vond ik bij tijd en wijle erg leuk om eens te zien.