Laat je Grand Seiko zien V

Foto van gisteren.

14 likes

Mooie aanwinst! De plaat is hetzelfde blauw als de sbgn005 GMT gok ik? Combineert ook prachtig met dat rood accent :+1:

1 like

14 likes

Thx Jasper. :grinning: De kleur komt idd redelijk overeen met het blauw vd 005. De 007 heeft wel een patroon (2020…ihkv 60th Anniversary) op de plaat. Overigens zie je dat meestal niet tenzij in bepaald licht. En de kleur rood vd secondewijzer valt weer mooi samen met het blauw…maw het rood springt er niet teveel uit. Erg chique gedaan allemaal door de toppers bij GS. :ok_hand:

3 likes

Het is echt een andere kleur blauw die alleen voorbestemd is voor de limited editions.

2 likes

Hmm apart. Dan zou ik ze wel eens naast elkaar willen zien. In mijn geheugen is de kleur blauw vd 005 toch redelijk zoals die van de 007. Misschien is het op de 007 iets meer richting paars-blauw. Maar nog steeds diepblauw…net zo’n kleur blauw als op de 005 meen ik. :thinking:

Ps in vol zonlicht is de kleur vd 007 wel flink anders dan die van de 005…meer sunburst.

Ja, wel echt anders. Net als de 375 en de quartz van Chris.
Er zijn volgens mij geen 2 modellen van dezelfde kleurcategorie met dezelde tint, op de champagne dials na.

1 like

Een foto zegt duidelijk niet veel dus :smiley: dat patroon was ik inderdaad uit het oog verloren, ook weer zo’n leuk detail.

Hoe dan ook, geniet ervan :wink:

1 like

:+1: Dat doe ik volop. :ok_hand:

1 like

6 likes

Spam spam spam eggs and spam… :sunglasses: :innocent:

25 likes

De tandjes, scherp hoor!

1 like

Pfoe nou heh…dat kunnen ze wel bij GS. Ik sta er ook steeds weer van te kijken. :star_struck:

1 like

Die kleur is volgens mij echt gaaf. Je ziet op de foto dat het geen zwart is, maar om nu precies te zeggen wat wel……

1 like

Is heel bijzonder idd. Het is donkerblauw maar gaat vaak ook naar zwart. En het patroon zie je normaliter ook niet…alleen bij bepaald licht (inval). Ik had dit niet verwacht vantevoren. Heel gaaf.

3 likes

13 likes

Wouw, mooie foto.
En nog steeds spreekt hij irl nóg meer.

Blijft een super gaaf ding.

1 like

Thx Erik. En ja het blijft idd lastig de irl pop op de foto te krijgen. Maar wat je zegt…wat een beauty! Erg blij met mijn keuze. :ok_hand:

1 like

Ik zie hier een blijvende Grand Seiko pingpong ontstaan tussen een iemand die hem eigenlijk te mooi vond om te verkopen, en een notoire flipperaar…

Heen en weer, heen en weer…

3 likes

Nee!
Ben super blij dat ik hem gehad heb, want ik vind het echt de mooiste ‘sport GS’. Mooier dan de Snowflake ja. Maar ik merk ook dat GS mij nog steeds meer ligt op het dresser gedeelte.

de 319 gaat bijvoorbeeld echt niet weg, want dat is een mega horloge.
Eenmaal de keuze gemaakt, dan is de keuze gemaakt. GS sporthorloges zijn voor mij niet per definitie horloges die ik terug koop.

1 like