als ik dan toch een tip mag geven …
als je wat anders zoekt … als tegenhanger
nomos , strak erg netjes echt iets anders … want anders kun je net zo goed grand seiko blijven dragen😉.
tweede , glashutte original … niet goedkoper maar blijft super, had m nooit weg moeten doen
nee panorama datum, kreeg m niet meer terug gevonden (foto)
ik dacht een senator in staal met stalenband (mat)
beetje military look met gouden rotor …
39mm zo uit mijn hoofd
Ik weet bijna zeker van niet… Als je eenmaal een bepaalde klasse gewend bent, dan valt het gelijk op als je een treetje lager gaat. Bij mij werkt dat in ieder geval wel zo.
Dit dacht ik ook altijd… Maar geldt zeker niet voor elk merk! Zei bijvoorbeeld Halios, Monta en niet populair om hier te zeggen maar ook Ginault… En heb er Rolex, Gs, Zenith, Omega en dergelijke er naast (gehad)…
Inderdaad. Ik heb dat bijvoorbeeld bij de Seiko SLA033 uit 2019. Dat is de Uemura duiker. Ja die SLA033 is een paar keer zo duur als de andere versies die er op het eerste gezicht precies op lijken. Maar de SLA033 is de enige ‘Uemura’ die volgens mij GS kwaliteit haalt. Alhoewel ik de wijzers niet GS kwaliteit vind. Maar de rest wel, zeker de kast. Elders op dit forum vinden velen dat de SLA033 te duur is geweest, en dat latere versies (de SPB151 en SLA051) ‘hetzelfde’ zijn. Maar als je naar de details kijkt dan is dat in mijn beleving niet zo.
Misschien is dat die “treetje lager” beleving. Als je eenvoudiger gewend bent dan zie je de verschillen misschien niet zo. Als je beter gewend bent, dan zie je ze wel?
SLA033 list USD 4250 (2019) 8R35 uurwerk (GS afgeleide)
SLA051 list USD 2900 (2021) 8R35 uurwerk (GS afgeleide)
SPB151 list USD 1300 (2021) 6R35 uurwerk