Ergens herken ik dat wel. Draag hem niet super vaak maar hij is zo mooi dat het zonde is om 'm als toolwatch te gebruiken. Dan pak ik eerder een ander horloge. Maar verdorie hee, een no-date GS sporthorloge, waar vind je die nog?
Zelfde gevoel en ik draag mijn horloges ook graag zonder nadenken. Mijn BB58 is daardoor zo goed als onverkoopbaar geworden daarvoor is die GS eigenlijk te mooi. Ik meen dat @Fate_Amenable_To_Change zijn sbgv daarom ook verkocht heeft?
Hij was de eerste die reageerde, dus geen slechte gok
Ik denk dat ik me toch eens aan een SBGN003 ga wagen, de 005 ging me beter af als allrounder. We zien wel of die langer blijft dan
Maar de SBGV245 heb ik van de hand gedaan. Blijkt dat hij voor een horloge met 200m WR en lume veel te breekbaar was. Dat doet mijn Nomos beter, onder de radar toolwatch zijn:
Dat is nou precies een horloge wat beter wordt van wabi-sabi in plaats van minder. De brushing is minder kwetsbaar, de bezel wordt alleen maar beter van een incidentele deuk.
Ik begrijp helemaal dat je je huidige verkoopt, want ieder pikje op die dikke bezel deed pijn aan m’n hart.
Dit heeft te maken met de architectuur van de nieuwe 9RA generatie. Door het gebruik van 2 veertrommels en de herpositionering van de geartrain konden ze het uurwerk iets dunner maken.
Ter bevordering van de robuustheid gebruiken ze nu 1 centrale brug. Dat maakt het wel iets minder fraai om naar te kijken.
Je kan een stukje van het glide wheel zien door een minuscuul kijkgaatje. Links van de “5” van “5 days”
Dat ze maar één grote brug hebben maakt het al iets minder, maar die brug en de rotor zijn ook nog eens niet bijzonder afgewerkt. Voor 9100 euro verwacht ik iets meer bijzonderheid denk ik.
Bij de spring drive handopwinders maken ze de brug nog wat speciaal door de borsteling / schraap profiel, die best moeilijk perfect te maken schijnt te zijn. Ook dat hebben ze hier niet gedaan.
Maar wie weet, ik vind blauw met zilver en een beetje goud een mooie combi.