Laat je Grand Seiko zien V

Hij is echt prachtig inderdaad. De prijs is wel even slikken…

13 likes

Doe mij die van @Hans maar

3 likes

Die is lekker :heart_eyes:

Wellicht een contender als t morgen niks word.

Een sd met pr op de achterkant… Ai ai ai… Shit, dit is niet goed…

2 likes

Ik verbaasde me eerlijk gezegd over de prijs… Ik had echt gedacht ergens in de 5 cijfers… :crazy_face:

Waar heb je m gepast?

Helemaal mee eens!

1 like

Dit nieuwe groene trio doet me ook terugdenken aan de SBGW255 groene Iwate dial (150 Thong Sia watches LE) uit november 2019. Na die Aziatische LE en deze drie in de US, komt de EU misschien ook aan de beurt?

Qua gekleurde wijzerplaten die niet ál te opvallend zijn, zou ik deze drie wel lusten:

SBGW273 (automatisch, de nieuwe lichtgroene)
SBGA413 (titanium automatisch spring drive, de spring/shunbun US seasons variant - licht roze onder goed licht)
SBGY007 (spring drive handwinder lichtblauw)

1 like

In de boetiek in Parijs - zie mijn post van 12 augustus voor wat meer foto’s (ook van de Eichi).

Is er ook een stalen band voor verkrijgbaar die goed aansluit? Misschien weet @vierport dit?

1 like

De Beads of Rice band van de SBGT241 past op deze kast. Tenminste @jehebtWATgekocht had die op zijn SBGY003, wat volgens mij dezelfde kast is als deze.

3 likes

Plaatje van gegraveerd logo met de telefoon camera

11 likes

Mooi ook, die met de hand gebogen secondewijzer die de curve van het double domed saffier perfect volgt van deze SBGR007. :heart_eyes:

2 likes

Bijna perfect. De kast glimt mij net iets te veel voor, behalve bij een cocktail party ofzo, maar die heb ik niet zo vaak :stuck_out_tongue:

er zijn meerdere soorten pinholes, ik heb de bor band gehad voor de sbgw253 en voor de sbgy003, toen ik de sbgy liet opsturen naar seiko (via de boutique in amsterdam, omdat het op maat maken en erop zetten nogal een priegel werk is) bleek daar ter plekke dat het de andere variant moest zijn. Geef maar een gil als je meer info wilt hebben qua prijzen/financieel geld.

overigens zag ik hem ook op de insta van @Cosmograf voorbij komen, echt een knaller!

1 like

Deze zien er toch wel bijzonder goed uit, helaas dat het (alweer) US only is…

3 likes

Heb inmiddels vernomen dat er binnenkort inderdaad ook een EU limited met deze kast en dit uurwerk zal worden aangekondigd.

1 like

DIe past, maar echt niet lekker. Echt ruk om met dunnere springbars en beetje buigen het voor je gevoel veilig gemonteerd te krijgen.
De band van de sbgw235 moet je hebben. Endlink is net iets anders waardoor positie van het gaatje correct is.
Ongetwijfeld bij de seiko boutique e.d prijzen ze de sbgt band aan… volgens mij omdat die verkrijgbaar is en de sbgw niet en JDM is.

ps de sbgy serie vind ik wel erg mooi en dan voornamelijk om de dikte, het uurwerk, glaasje en geen datum. Toch vind ik de kast wat te rond qua vorm… beetje c-shape achtig. Jammer. Bijna perfect dus … :sweat_smile:
Zo is er op elke GS wel wat op te merken… Je moet dus de mooiste kopen welke nu verkrijgbaar is en dan drie of vier jaar offline gaan. Al die gare limiteds die niet normaal verkijgbaar zijn geven alleen maar onrust :crazy_face:

7 likes

Klinkt sowieso als een goed plan voor velen van ons :sweat_smile:

3 likes

Deze SBGZ005 voor mij dan graag, ik vind dit zo’n geweldige wijzerplaat, en met het mooi afgewerkte spring drive uurwerk:

Helaas: * Grand Seiko Masterpiece Collection Kintaro Hattori 160th Anniversary Limited Edition (SBGZ005) – approximate retail price in Europe €106,000 (RRP as at 10.11.2020)

Dus het is nog even sparen.

4 likes

Inderdaad erg mooi, maar die prijs slaat natuurlijk helemaal nergens op.

1 like

11 likes