Ja ik moet ook wennen, veel nieuwe details…
Nu ik weet dat de afgestompte uurwijzer net zo breed is als smalle kant van de indexen, lijkt die meer te kloppen.
Het is inderdaad wel meer band:
Ja ik moet ook wennen, veel nieuwe details…
Nu ik weet dat de afgestompte uurwijzer net zo breed is als smalle kant van de indexen, lijkt die meer te kloppen.
Het is inderdaad wel meer band:
En geen echte 5 piece band lijkt het. Maar 3 piece met randjes alsof het een 5 piece is? Vandaar dat hij helemaal geborsteld is?
Maar de wijzerplaat en uurwerk zijn geweldig.
Ik vind de prijs nog wel meevallen.
Weer prachtig afgewerkt , maar het heeft een wat schonkig voorkomen zo met die brede band en stomp urenwijzer. Benieuwd wat er voor 2021 nog maar aankomt van GS!
Het is wel een zware jongen. Mijn high beat met gmt functie weegt 159 gram. Deze gaat er met 178 gram nog wat overheen.
Dat is fors.
Waarom nu 22mm op zo’n kast… net hetzelfde bij die 62GS seizoen edities, 21mm. Het maakt het geheel toch alleen maar lomper ogen en zwaarder van gewicht?
Elegantie is voor mij net wat minder band en een mooie taper.
De wijzerplaat is wel weer top
Ik vind er echt geen reet aan. Lelijke urenwijzer, veel te brede bandaanzet en band.
En de kleur van de wijzerplaat flets. Een brok grijs.
Was ik vooraf ook wat huiverig voor. Ben ik juist nu erg tevreden mee, staat gewoon goed, sportiever.
Die 22 mm op de berkenboom is misschien net teveel, verder vind ik m tof. Even wennen aan die 12 uur index, maar ik ben er niet allergisch voor (wel voor echte berken… )
Deze nieuwe is toch gewoon hetzelfde als de SLGH003? Ik zie ook dezelfde comments namelijk
Er komen hier veel mooie modellen voorbij, maar ik denk niet dat ik mijn droomhorloge al zag: 37 tot 40mm, snowflake of blauwe sunburst, bracelet, Spring Drive of quartz, geen power reserve in de wijzerplaat, deels geborstelde kast, max 13mm dik, 4 cijferige prijs. Bestaat er zo’n Grand Seiko?
Tuurlijk. Bijvoorbeeld hierboven 37mm👆 enkel niet geborsteld… mijn vorige 40mm👇 maar dan zonder blauwe sunburst maar dan wel geborsteld… beide Quartz
Wat is het verschil met de sbgv eigenlijk? Of de opvolger?
Die heb ik natuurlijk al voorbij zien komen en toch was die ‘Dat is hem’ klik er niet meteen. Misschien ligt het aan de wat prominente gepolijste lunette.
9F82 vs 9F85
Eigenlijk inderdaad gewoon de opvolger
Het verschil is de onafhankelijk instelbare uurwijzer, zodat je winter- en zomeruur of andere tijdzones kunt instellen zonder te hacken.
Opvolger inderdaad dus
Mooie wristshot van de 225 trouwens
Jij kan’t weten natuurlijk, ik heb hem nog niet in mijn handen gehad. Het gewichtprobleem heb je niet met de titanium versie, dus daar zit je met je winter wel weer goed