Eindelijk ben je daar… mijn eerste GS! Met dank aan @poster. Als je toch één Quartz binnen de collectie moet hebben om de rest op juist te zetten dan kan het maar beter een degelijke zijn, niet?
Eigenlijk erg jammer, een sbga413 in het blauw is toch wel de natte droom van vele hier
Bij dit horloge ben ik meer benieuwd naar de achterzijde!
Dat is een mooie, maar dat bandje kan echt niet.
En dat is niet geheel onterecht . Zal morgen bij daglicht eens proberen het op beeld te krijgen.
Als je tips hebt voor iets leer…
Ik zou gewoon voor zwart alligator gaan.
Wat bedoel je met een SBGA413 in het blauw? De ‘Autumn’ SBGH273?
Of een blauwe wijzerplaat met gelijke structuur en design als de SBGA413? Zoals de Chinese LEs SBGA433 en SBGA435?
In ieder geval gaat mijn voorkeur (van alle bovengenoemde modellen) uit naar de SBGA413. Maar weet nu bijna zeker dat ik nu (eerst?) voor de nieuwe berkenbast ga.
Even een update aangaande dit onderwerp.
Gisteren heb ik weer een bezoekje mogen brengen aan mijn juwelier. Uiteraard hadden we vooraf al mailcontact, waarin de juwelier had aangegeven alvast een nieuw model te bestellen.
Welkom geheten, jas uit, bakkie koffie en het nieuwe model erbij gepakt. Wat blijkt… Exact hetzelfde euvel. Vervolgens de andere modellen erbij gepakt. Spring drive, automaat en 9f modellen. Hier ook bijna allemaal een inconsistente breedte van de spleet tussen dial en rehaut. De modellen met een chapter ring hadden deze spleet niet.
Wat nu:
Er is contact met GS over deze constatering en er is een aantekening gemaakt voor mij om het bij mijn eerste servicebeurt aan te pakken.
Persoonlijk heb ik nu (nog) vrede aangezien de andere modellen er ook over beschikten maar wat graag zou willen is een verklaring. Ik kan mij niet voorstellen dat GS dit per ongeluk heeft gedaan…
Met de juwelier afgesproken hier beide onderzoek naar te doen ik zoek een episch verhaal waarmee ik dit voor mijzelf en jullie kan verklaren haha
Jullie een verklaring?
Topic van onze buitenlandse vrienden (met hetzelfde probleem)
Wat ik al aangaf, mijn 007 heeft exact hetzelfde probleem!
Ben héél benieuwd.
Wat een pracht!
Op jouw foto’s blijft het groene wel een beetje anoniem. Is het zo donker? Lijkt wel een beetje British racing green.
Het enige wat ik mij wat voorstellen is dat de bevestiging van het uurwerk (op 2 plekken) te strak zijn aangedraaid. Oplossing. of losser aandraaien waardoor de speet overal evenveel aanwezig is of 2 extra bevestigingspunten creëren.
Wat is erg raar vind is dat ook de andere quartzen en automaten hier last van hebben.
Het is inderdaad een soort british racing green binnen. Buiten wordt het wel een stukje lichter dat groen. Ik ben zelf geen fan van het groen van bijvoorbeeld de Rolex Hulk. Dit is veel meer ingetogen.
Prachtig horloge.
Ik moet helaas nog een paar weken geduld hebben voordat AR weer langskomt. Is een nieuwe SBGN003 onderweg ahgi.
Prachtig!