Laat je Grand Seiko zien V

Nou niet het eerste denk ik. De 9R02 spring drive haalde dat zeker al, en wel meer denk ik. Maar goed, de horloges hiermee zijn 50k.

Voor de prijs van de nieuwe high beat is het een heel erg mooi afgewerkt uurwerk denk ik.

4 likes

Zeker waar dat de nieuwe hoogwaardiger is afgewerkt. Maar Lange vind ik dan nog een klein stapje hoger persoonlijk. Maar er is zeker een grote stap naar boven genomen met dit nieuwe GS high beat uurwerk.

Groetjes vd oude high beat om mijn pols!

12 likes

Tsja, hier ben ik even stil van. Wat een prachtig horloge en zo zeldzaam. Ik las even verderop 3/22. Wow. We moeten maar eens een GS meet organiseren als het weer kan. Veel plezier ermee, wel elke dag even een foto posten voor de GS junkies hier he? :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Daar zie ik naar uit. De laatste tijd komen hier zulke gave modellen voorbij!
Laten we hopen dat het van de zomer ergens lukt

1 like

Erg mooi horloge met een nog bijzonderder uurwerk. Het nieuwe Dual Impulse echappement is ook wel een bijzonder onderdeel van dit uurwerk. Echt gaaf dat GS nu nog zo veel hi-tech in een mechanisch uurwerk stopt. Als techniek-freak en engineer vind ik dit wel een van de toppers.
Kijk bv eens hier of hier.

17 likes

Geweldig mooi! Gefeliciteerd!

1 like

Ik neem die opmerkingen van recensenten altijd met een hoeveelheid zout. Die 9R02 is een prachtig uurwerk, maar gelukkig doen (deden) ze er voor de 50K wel een platina kast bij. Als je kijkt naar de gouden SLGH002 versus de stalen SLGH003, zie je dat je bij GS 35K betaalt voor een edelmetalen kast en een paar blauwe schroeven. Dan nog een portie extra exclusiviteit en je bent bij GS zo van 45K naar 50 of meer :wink:

Overigens, hoe vergelijk je objectief een GS uurwerk met een ALS? Geen idee…

1 like

Het blauw sloeg op het blauwe gedeelte, of terwijl in het verkoophoekje.
Helaas gaat dit niet door omdat jij al een jaar niet naar de VS bent gegaan :face_with_symbols_over_mouth:

Past goed bij je 911 :ok_hand:t2:

1 like

Hans,
Dit kan je niet maken!
Gewoon een van de gaafste GS’en en dan niet meer dan 2 foto’s plaatsen?
Kom dat kan echt niet, wij willen graag foto’s vanuit alle hoeken en vlug!

Heel gaaf, van harte. Waarschijnlijk leek het wachten eeuwen te duren met zoiets in het verschiet, geniet ervan :heart_eyes:

4 likes

Aaaah ZOOOO! Ik ken dat blauwe hoekje nog niet. Klinkt gevaarlijk ook :grin:

1 like

Het 9R02 uurwerk is wel eens vergeleken met dat in de Credor Eichi II, dat is vrijwel hetzelfde, komt van dezelfde werkbanken af. En Horomariobro op insta heeft veel macrofoto’s van de Eichi II en ook wel van Lange en andere topmerken. Als je dat ziet dan is dit echt een van de top afgewerkte uurwerken.

1 like

Kijk een SGBWSYHP62771 :+1:

24 likes

mooi die doos, ik heb er ook nog een kunnen bemachtigen :grinning:

1 like

Prachtig! Graag meer foto’s (of een NA topic) :smirk:

Edit: die heb je ook gemaakt zie ik, nogmaals prachtig horloge!

1 like

dat NA staat ergens, maar op de echte foto’s moet je nog even wachten. Ik maak er dit weekend wel een aantal

2 likes

If only …

Is het volgende spaardoel :laughing:

1 like

Heerlijk een stukje gefietst, wat een lekker weer zeg :sunglasses:

29 likes