Een echte GS. Laat zich niet fotograferen…
De wijzers weer superstrak en een prachtige reflectie van het daglicht
Alles strak gepolijst muv de zijkant
onder het gebrushte gedeelte zit een pracht designontwerp. Moeilijk vast te leggen en te omschrijven, maar het vlak lijkt conisch weg te lopen aan de zijkant
Het uurwerk met rechtsboven de power reserve meter.
Dit bedoel ik dus met lastig vast te leggen. De wolken hebben in het echie veel meer diepte en kleuren ook veel mooier
Heel fraai! Ik ben niet anti power reserve maar ik zie het dan graag of symmetrisch of aan de achterzijde geplaatst zoals bij dit model
Een van de allermooiste!
Heel mooi, beide van jou?
Tussen deze 2 de linkse, oude indeling is altijd +1
Ja had ze uiteindelijk beide gekocht om in real live te ervaren welke ik de mooiste vond:
49 links / 51 rechts.
En ben je eruit welke jij de mooiste vindt?
De oude versie staat te koop dus ik denk dat hij er wel uit is
Deze zal er tof bij passen
19-16 uiteraard
Kan zo weer veranderen
Vanwege?
Vanwege redenen.
Je hebt een voorkeur voor ‘Seiko Grand Seiko’? Uit nostalgische overwegingen?
Ik vind dat juist veel minder mooi… Maar heb Grand Seiko voor de ‘rebranding’ ook nooit gevolgd, misschien dat het daardoor komt.
Niks voor mij, maar er is vast iemand die er blij van wordt!
Dit lijkt me eigenlijk wel wat voor mijn skyflake… Nu op een lichtbruine krokodil, maar denk dat een bandje met minder structuur de wijzerplaat er meer ‘uitspringt’…
Ik vind de balans op de wijzerplaat mooier met seiko grand seiko. Met alleen grand seiko vind ik hem beneden vaak geforceerd leeg. En ik vind de GS en grand seiko bovenin verkeerd om staan. Bij de patek philippe calatrava staat het korte geneve onder het lange patek philippe. Bij grand seiko zetten ze nu het korte GS boven het lange grand seiko waarmee de vorm niet meeloopt met de wijzers als ze als een v op 10-over-10 staan.
Dus voor mij liever seiko grand seiko. Een betere balans op de wijzerplaat. Ik zie de rebranding vooral als een stap om mensen over te halen die het niet aan kunnen dat er groot seiko op hun horloge staat. Een statusdingetje dus.
Ik snap wat je bedoelt. Voor mij geldt meestal ‘hoe minder tekst, hoe beter’, en omdat er met de oude branding ook nog twee keer hetzelfde woord (‘Seiko’) staat, is mijn voorkeur anders.
Ben ook echt blij dat ze op de berkenbast het woord ‘automatic’ hebben weggelaten, met nu ‘maar’ twee lijnen tekst beneden (in tegenstelling tot de SLGH003).