Laat je Grand Seiko zien V

Die zou ik niet weg doen Hans!
Limited van 22 stuks met originele band is goud waard als je hem ooit weg doet

4 likes

Duidelijk, lekker kort ook :innocent:

1 like

Als je het horloge toch niet weg doet, wat maakt het dan uit?!

3 likes

:joy::joy::joy:

1 like

14 likes

Zou zo maar eens kunnen zijn dat dit de mooiste ever is…:ok_hand:

2 likes

19 likes

Wat te doen…

Kans een mooie LE GS te kopen (welke laat ik nog even in het midden), maar aardig forse prijs.

Nu zou ik de uitgave kunnen drukken door verkoop van de SBGV223 :thinking:
Mooie set met de Snowflake die ik heb, maar natuurlijk ook veel overlap (zelfde kast, indices). De LE is meer onderscheidend, zie binnen het huidige aanbod ook niet iets wat ik opnieuw als upgrade zou zien.

Tevreden zijn met wat ik heb of ā€œupgradenā€? (Wellicht kunnen de notoire flipperaars hierin helpen, geeft de upgrade rust?)

1 like

Als notoire flipperkast van GS’n kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat dit geen rust geeft. Maar … het is wel heel leuk om te doen :grin::grin:

8 likes

Ben stiekem toch voornamelijk benieuwd welke dan mooi aansluit bij de Snowflake en welke ā€˜upgrade’ er dan in aanmerking zou komen…

1 like

Ik zou niet ā€œad hocā€ flipperen omdat je dan bezig blijft. Er is altijd wel een nieuw model.

Als ik voor mezelf spreek: ik wilde graag een high beat met 44gs kast en een springdrive uit een andere serie. Dit was mijn ā€œhogereā€ doel. Als je zoiets voor ogen houdt, kan het volgens mij niet misgaan.

3 likes

30 likes

Zo heb ik dat ook. Quartz in een 44GS kast en een high beat in 62GS kast.
De quartz heb ik, de high beat op het oog…

6 likes

Ik zou de kast van je snowflake toch maar eens iets beter bekijken en bevoelen. Die is echt niet hetzelfde als die van je sbgv223…

:ok_hand: zal mooi passen bij jouw wijzerplaat

1 like

Een voordeel van spring drive is dat hij ook nauwkeurig blijft lopen als de veer bijna helemaal afgedraaid is en er nauwelijks meer power reserve over is. Zo heb je echt iets aan die 72 uur.

Hoe lang zou hij hier nog te gaan hebben? 2, 4, 8 uur?

13 likes

Dunner vanwege het uurwerk, bezel steekt iets meer buiten de kast. Verder zie ik geen evidente verschillen, basis is m.i. hetzelfde :sweat_smile:

De kast van de snowflake loopt aan de zijkanten heel mooi naar binnen. Dat doet die van de sbgv223 volgens mij niet. De snowflake en de sbga001/201 hebben echt een smaller stuk tegen de achterkant die breder uitloopt tot iets onder de bezel.

a4d3a2017cdccc9d0f71670c1a777b97fc9bc0eb_1_370x500

6 likes

jij bent gewoon een lopende GS encyclopedie. :star_struck:

1 like

Iets minder uitgesproken vanwege de mindere dikte van de kast, maar ook deze loopt naar binnen :wink:

9 likes