Laat je Grand Seiko zien V

Ik vind hem wel mooi maar het is appels met peren vergelijken. Ik begrijp dat niet zo goed. Mijn advies, koop een snowflake nu het nog kan :sunglasses:.
Deze is ook mooi trouwens, SBGM235

19 likes

Prachtig. Die klopt veel beter!

Van jouw foto’s word ik ook nog niet echt wild inderdaad. Waar heb je deze gepast? Of zijn het geen eigen foto’s?

Nee, geen eigen foto’s. Ik zag vandaag zoveel foto’s voorbij komen dat ik geprobeerd heb om met verschillende lichtinval te jatten.
Maar mijn “kritiek” zit niet echt op de wijzerplaat. Het zit meer in de samenhang van het ontwerp.

Ik zie het ook. Ben ‘bang’ dat ik deze niet kan laten schieten in de loop van dit jaar.

Op mij komt de samenhang juist goed over. Wat sportiever, wat minder bollig. En door de verhouding tussen kast en band wat massiever. Daar past naar mijn idee de urenwijzer wel goed bij.

Maar ik zou hem natuurlijk eerst in het echt moeten zien. Maar ook de beelden van de zijkant zien er erg goed uit. En de achterkant is natuurlijk helemaal geweldig.

1 like

Ja, ik zie veel enthousiaste reacties op dit model. Wellicht is dit er weer zo een die je echt live moet zien.

Te breed. Weer een te :stuck_out_tongue: met een goeie taper zou’t nog te overzien zijn.

Het uurwerk is dan wel weer prachtig! High beat met 80 uur, dubbele veerton, “free sprung” balanswiel en dunner dan ooit :fire:

met dank aan Bark&Jack voor de shot (https://www.youtube.com/watch?v=AizAC-qBg28&ab_channel=BarkandJack)

7 likes

23 likes

Band tapert niet naar de sluiting toe? Blijft 22?
Dat is wel flink…

1 like

Gisteren champagne!

19 likes

20 likes

Ook mooi! 37 of 40mm?

1 like

In de zon komt de wijzerplaat echt tot leven!

22 likes

40mm champagne quartz (SBGP001G)

2 likes

Ik doe mee :blush:

17 likes

Ik zag een COSC gecertificeerde quartz in het blauwe deel (geen Grand Seiko), en ik dacht ik ga eens opzoeken wat die eisen zijn. Die blijken wel een stuk strenger te zijn dan de COSC eisen voor een mechanisch uurwerk. Maar ze vallen nog steeds in het niet bij de Grand Seiko standaard voor de 9F.

De COSC afwijking mag gemiddeld 0,07sec/dag zijn = 25,55sec per jaar.

Grand Seiko geeft een afwijking aan van 10sec per jaar. Dat is de helft. En de versies met de ster hebben zelfs maar een afwijking van 5sec per jaar.

Maar nu komt het. De Grand Seiko afwijking wordt gegarandeerd tussen 5graden en 35graden Celsius. De COSC afwijking van 25sec geldt alleen bij 23graden. Bij 8graden en bij 38graden mag je bij COSC gecertificeerde quartz zo te lezen zelfs 0,2sec per dag afwijken. Dat is maar liefst 73sec per jaar.

Dan is een Grand Seiko 9F toch een mooi stukje techniek. Ik zou er bijna weer eentje kopen…

https://www.cosc.swiss/en/certification/quartz-movements

11 likes

Ook heel mooi.:ok_hand:

1 like

Ik zag hier wat opmerkingen over dat de band van de SLGH005 ‘white birch’ niet zou taperen. Maar dat leek me sterk. Volgens deze site tapert hij wel van 22 naar 20mm. Dat lijkt me ook te verwachten. Zonder taper wordt een band snel te massief lijkt me.

1 like

Sneeuwvlok in ijzige omgeving vanmorgen…

20 likes