Fantastisch. Die zou ik wel willen.
Mooi wel. Het reliëf op de wijzerplaat is nieuw zo te zien, toch? Voor de zeurpieten (zoals ik) ook goed dat ze het streepje rechts van het datumvenster (zoals bij de berkenbast) hier hebben weggelaten.
Vraagje - in de foto zie je boven de rotoras iets wat wel een soort halve schroefkop lijkt. Wat is dat eigenlijk?
Een beetje shocking dit afwerkingsverschil op de wijzers van een sbgw231 en die van een sbgy003. Het prijsverschil vertaalt zich blijkbaar wel in afwerking. En in de comments post iemand de suggestie dat de oude double logo (seiko grand seiko) modellen beter afgewerkt zouden zijn omdat ze toen nog minder productie draaiden. Gelukkig heb ik alleen maar double logo GS
Het is natuurlijk wel mooi te zien dat als je premium betaalt je ook premium krijgt.
Ik zag het ook ja.
Dit is wel echt loupe werk, in echt zie je dat verschil bijna niet.
De onderste is wel echt bizar qua afwerking, beter wordt het niet.
Ziet er goed uit Leon, het bandje lijkt wel dezelfde kleur als de wijzer!
Ik heb net even mijn oude 005 goed bekeken. Die zit toch echt wel dichter bij de sbgy003 dan bij de sbgw031 van bovenstaand plaatje.
Ik klap er gewoon nog een fotootje tegenaan. Ik heb sowieso niet meer zoveel keuze en ik zie hem graag op m’n grote 24” scherm terug.
SBGY003 achtige afwerking voor 50% van de listprijs van een SBGW231. Bijna priceless…
(ja, ik moet de datum nog aanpassen)
Ja supergaaf!
Misschien leuk om te vergelijken met de Vacheron.
Je ziet dat GS wat meer de ruimte neemt tussen de wijzers en dat de wijzers zelf ietsjes dikker zijn.
Ik vind hier goed ziet hoe dicht GS bij de VC komt, en dat voor de helft van de prijs.
Dat is vermoedelijk een regelschroef/arretrering ten behoeve van het nieuwe off centre magic lever.
Die horomariobro heeft makkelijk praten met al dat geweld wat hij in de doos heeft liggen. Er zit 4k euro prijsverschil tussen die horloges (op list, die SBGW231 kun ook je met 20% korting krijgen dus dan hebben we het over 5k prijsverschil in de stickers). Dan mag je wel wat verschil in afwerking verwachten? Voor dat prijsverschil kon je vorig jaar nog een nieuwe Speedy erbij kopen…
Ik vind zijn vergelijkingen tussen bekende Zwitserse merken vs Duitsers vs high-end GS vs independents (in quasi dezelfde prijscategorie) een interessantere discussie.
Nee, ik vind niet dat daar verschil in hoort te zitten.
Mate van afwerking is iets wat bij het merk hoort. Dat de prijs hoger is door een luxere band, gecompliceerder uurwerk of bijzondere wijzerplaat is logisch, maar het afwerkingsniveau is heilig.
Iedere vergelijking gaat nogal mank als je de te verwachte kwaliteit niet afzet tegen de prijs?
Verwacht je dat een auto van 15k dezelfde kwaliteitsbeleving geeft als een auto van 30k?
Verwacht je van een racefiets van 2k dezelfde kwaliteitsbeleving als een racefiets van 4k?