Ik ben het deels wel met @anon6060116EV eens. Een instap Toyota Aygo is een ander type auto dan een toyota prius. (Vergeef me als de metafoor wat mank gaat). Maar onder de streep mag je verwachten dat in die Prius de afwerking gelijk is aan die Aygo. Een topmodel Lexus vergelijken met een instap Aygo is een heel andere discussie.
In het voorbeeld van deze twee GS-sen, tsja, als ik zo de wijzerkanten zie, zou ik inderdaad verwachten dat dƔt gelijk is afgewerkt. Dat het ene uurwerk dunner, is nauwkeurige kan worden afgesteld, anders opgebouwd, etc., daar zou wel een prijskaartje aan mogen hangen.
In de metafoor van de fietsen zit het in het gebruikte materiaal, licht, sterk. Maar dat wiel blijft rond en moet ook zo rond mogelijk blijven want anders fietst het niet.
Het neemt natuurlijk niet weg dat op dit microscoop niveau en met het blote oog voor 99 van de 100 mensen niet eens zichtbaar is, dus tsja, waar hebben we het over.
Korte video van de SBGA211 snowflake en de SLGH005 berkenbast naast elkaar:
ha, ik wilde hem net posten!
het deed me me wel realiseren dat die snowflake heel uitgebalanceerd is, de birch is een stuk meer āin your faceā, maar fascinerend met die nieuwe grove wijzerplaat en de dikke indices, al met al een stuk opvallender
en met de brede band is de verhouding band/kast ineens heel anders, ik zag er eentje op chrono24 staan met een foto direct van voren, en ik dacht eerst dat het een klein damesmodel was omdat de verhoudingen meer zo waren, ik ben heel benieuwd hoe hij er in het echt uitziet
via deze link en dan fullscreen lukt het mij om de video wat groter te kijken, hier op de site niet, maar dat kan hem aan je browser liggen: https://imgur.com/a/fvbVIID
Once seenā¦
Je weet dat het zo is. Ik dacht eerst ook dat alle GS op de wijzerplaat en wijzers gelijk afgewerkt waren, en dat de verschillen in de kast en de uurwerken zaten. Maar blijkbaar dus ook op de voorkant.
Intrigerend vond ik ook wel de opmerking dat oude double logo grand seikoās beter afgewerkt zouden zijn vanwege de lagere productie. Ik heb geen middelen om dat te bekijken, maar ik ga het wel in de gaten houden. Het zou voor mij weer een reden kunnen zijn om te kiezen voor een double logo seiko grand seiko versie.
Tsja, gelukkig heb ik tegenwoordig een leesbril, dus gedurende de gewone dagmomenten met gewone bril, zie ik het sowieso niet meer.
Ja, dat vond ik ook. Ik ga eens kijken of ik een vergelijk op een paar vlakken kan vinden bij de Selfdater (oude) en de Snowflake (nieuwe).
Zeker meer āin your faceā! Dit is echt een knaller⦠en een heel ander horloge. De snowflake vind ik iets te groot voor mij, en de berkenbast lijkt kleiner, mede door de brede lugs zoals je zegt.
Uhm⦠mooie GS-en
Achā¦het is een directe concurrent van GS. Zo erg is het niet om af en toe eens wat vergelijkingsmateriaal te plaatsen.
Wat mij opvalt aan de wijzers (en wat bij sommige GS tegenwoordig ook is); ontbreken van de facetten aan de wijzers aan de korte kant (lastig uit te leggen, maar bv bij de snowflake hebben de wijzers een facet aan alle zijdes van de wijzer).
Zou er een gedachten achter zitten, of tijd/kosten besparing?
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om concessies te doen op afwerking als je kosten moet gaan drukken. Betere afwerking betekent nauwere toleranties, dus meer uitval, betere tools, meer tijd nodig etc. Kijk maar eens naar een Audi A1 en een A4, een wereld van verschil in materiaalgebruik en afwerking. Als de A1 op het niveau van de A4 zou moeten worden afgewerkt dan kost hij nog meer dan hij al doet. (Denk eens terug aan de A2, die kocht ook niemand).
Ik zou het graag anders zien, maar er zal best wel iets verschil in afwerking zitten tussen een GS van 15k en eentje van 2-3k. Ik heb een SGBN005 in bestelling staan, dus hopelijk ga ik het straks zelf (niet) zienā¦
Mooi naast elkaar zo! Doe mij die Berkversie maar, stukje sportiever.
Ik kan 'm wel waarderen die SLGH005. Zo naast de berk lijkt de snowflake ineens wat gewoontjes. Wel veel meer bling en ik dat dat op de lange termijn eerder gaat vervelen dan het subtiele van de snowflake. Ow wellā¦
Precies dat. Ik kan ze beide wel erg waarderen hoor. Jammer dat de berk geen dopje op de secondewijzer heeft .
Goede reden om ze beide te hebben, minder overlap! Maar de Snowflake draagt ondanks zijn 41mm zo fijn, de lugs volgen de pols mooi, super laag gewicht. Sinds ik de band een halve schakel heb in laten korten en hij dus wat strakker om de pols zit merk ik niet meer dat ik hem draag.
Veel mooier
Ik vind het niet mooi . De kastvorm vind ik niet veel aan š¤·š»
Ik weet niet of ik blij (voor portemonnee) of verdrietig moet zijn dat de Berk niet het nieuwste SD caliber heeft gekregen. Het is horloge is zo mooi. Echt helemaal naar mijn smaak maar met het, voor mij, verkeerde cailber.