Ik ben wel echt een sucker voor een mooie integrated bracelet, gaaf hoor. Ben zo op het eerste gezicht wel een stuk minder te spreken over de seconden in een subdial, had die gewoon in het midden geplaatst.
Ik was weer even gewowed door de afwerking van mijn sbga103. De samenstelling van de wijzerplaat, indices, wijzers, de geharkte japanse tuin power reserve, de kast, het lijkt allemaal zo logisch, maar de combi is steeds weer meer dan de som der delen.
En grappig, als je hem uitvergroot zie je in de index van 8 uur de reflectie van de Japanse tuin power reserve tegen de binnenkant van het glas denk ik?
Neovintage, mooie term!
Is een dubbel logo GS al “neo vintage” ?
Ik vind van niet. Maar eind jaren 80 / begin jaren 90 is wel te onderscheiden van ‘modern’. Dan heb ik het over de eerst quartz uurwerken na de resurrection van Grand Seiko.
Of een vette vinger…
Is dit een originele Grand Seiko buckle? Ik kom op bijv. Etsy alleen maar fakes/homemade tegen, dus hoop dat iemand er wat over kan zeggen:
Hij is wel behoorlijk aan de prijs…
Ja, 18mm en model gebonden.
Standaard is 16mm
Heb je een SBGH267? Die is zo gaaf
Ik wil 'm eigenlijk hebben om op een 18mm leren band te zetten, maar denk dat het goedkoper is om een nieuwe band te laten maken die tapered naar 16mm
Oef, mijn absolute GS grail. Geweldig
Een prachtige combi met je witte high beat iwate!