Bij GS is er geen gebrek aan limiteds. Het blijkt ook een Japanse werkwijze te zijn om voor ieder seizoen, streek, evenement een limited uit te brengen van een product.
Ik vond de mijne destijds op onderstaande site:
Bij GS is er geen gebrek aan limiteds. Het blijkt ook een Japanse werkwijze te zijn om voor ieder seizoen, streek, evenement een limited uit te brengen van een product.
Ik vond de mijne destijds op onderstaande site:
Sinds een paar dagen kan ik hier ook bijdragen… Seiko is een merk waar ik wel een zwak voor heb (blijkbaar) en daarom blij dat ik een mooie GS SGBX063 heb kunnen bemachtigen.
Normaliter zijn mijn vintage GS voorbehouden aan dat deel van het forum. Maar ik wil de alleen hier lezende GS fans toch ook even laten zien hoe een GS van 50 jaar oud er nog extreem goed uit kan zien. Klein maar heel erg fijn met een hartslag van 36.000bpm:
Verkijk je er trouwens niet op. In zo’n staat zijn ze niet voor een appel en een ei te koop. Ook al zijn ze 50 jaar oud…
En terecht!
Zeker niet! Ik kijk er al een tijdje naar met een schuin oog naar maar in deze staat betaal je zeker een fikse prijs. Mooi om te zien dat de waardering toeneemt, maar ik vind het risico ook best groot. Hoe is het met de ondersteuning van GS zelf voor deze geweldige horloges uit de 60-er en 70-er jaren? Zijn ze al weer onderdelen aan het maken?
Ik denk het niet, maar er zijn een paar horlogemakers die er wel mee uit de voeten kunnen.
Niet van mij maar krijg hem al een paar dagen niet uit de kop, sinds ik hem om heb gehad.
Kopen ergens dit jaar… zoveel geld voor een Seiko (ik weet het dat is vloeken hier)
Maar oh wat een afwerking en de smooth seconde wijzer
Kijken hoe ik er over een week over denk.
Dat klopt (dat van dat vloeken dan). Dat is niet verder kijken dan het merkje op de wijzerplaat. Zoek maar eens iets met een betere afwerking en/of techniek voor het geld.
Zo weinig geld voor die kwaliteit!
Ik zou hem zeker overwegen als ik jou was.
Spring Drive is het ultieme mechanische uurwerk als je, naast de glijdende secondewijzer, nauwkeurigheid en gebruikers vriendelijkheid belangrijk vindt. Twee keer per jaar gelijk zetten (een minuut afwijking vind ik nog acceptabel) en 70 uur gangreserve die ook perfect bruikbaar is, prachtig.
Vraag is dan alleen in welke vorm? Deze is prachtig, dus gewoon doen! Met de sublieme afwerking van GS ben je wel gelijk verpest, dit even als waarschuwing…
Dat viel mij inderdaad ook op. Het metertje nagenoeg op 0, maar het horloge liep nog op de seconde gelijk.
Ik vraag me vaak af hoe het mogelijk is. Zeker als je het vergelijkt met elk ander merk uit de jaren 60.
Hij staat in beton gegoten bovenaan de whish list nu. Ging eigenlijk voor de dress GMT maar deze was nog leuker.
Nog even geduld en het horloge potje iets vullen. Gaat namelijk niks uit.
Dit heb ik gemerkt ja, absurd die afwerking.
Gaaf hè? Doordat de spring drive nu met een referentie het glide wheel exact kan sturen op 8 omwentelingen per seconde kan je dus aan het einde van de veerspanning wat minder remmen en zo exact op tijd blijven.
De meesten dragen wel de sporen hoor, met name als ze uit Japan komen, waar het warm en vochtig is. Veel wijzerplaatschade, patina, roest. Het meest tricky vind ik wel de kast, of de scherpe kanten eraf gepolijst zijn is vaak zo slecht te zien op de foto’s.
Deze beide zijn echt fantastisch, en die van @amusicar nog een special hi-beat ook nog.
Inderdaad. Maar door veel kijken heb ik wel een beetje oog ontwikkeld voor wat het verschil is tussen ongepolijst scherp en gepolijst afgerond. Je ziet het aan de hoeken, aan de reflecties, maar ook aan de krassen die er op zitten. Ik heb er drie online gekocht, en alledrie scherp. Maar misschien gaat no4 tegenvallen
Het is niet in heel Japan warm en vochtig hoor. Een van de (vele) redenen waarom Japan zo’n interessant land is, zijn de verschillende klimaatzones die het bestrijkt van Hokkaido tot Okinawa.
Mocht ik weer de kriebels krijgen, dan laat ik je graag een oordeel vellen als je wilt.
Dat zou ik graag zelf eens ervaren, ben er nog nooit geweest, in tegenstelling tot mrs. PowerReserveFan.
En dan gelijk even een speciale GS bij de fabriek scoren