Laat je Grand Seiko zien VI

Top. Dus er is meer ruimte dan met halve schakels.

Ik heb te veel naar dit topic gekeken. Had gewoon weg moeten blijven. Nu wil ik er ook een :joy:

4 likes

Bizar, maar ja. Er zijn er maar 140 van gemaakt, allemaal uitverkocht en pas een paar uitgeleverd. Dus als iemand hem nu perse wilt hebben….

Ik hoop echt dat we deze dial in die 3 kleuren ook in Europa gaan krijgen. Echt prachtig is die release.

Ik zag ook nog een foto van die op een bracelet :blush:

19 likes

Net m’n sbgv007 weer teruggezet naar wintertijd. 3-4 seconden verlies sinds de vorige keer verzetten, naar zomertijd. Ruim binnen de specs van 10s/jaar :slightly_smiling_face:.

2 likes

Ik heb al mijn GS’en net bekeken en ze daarna in een doos geflikkerd en staan klaar om retour GS te gaan.

Ruim een uur en een paar seconden afwijking in een paar maanden.

Prutsmerk. :joy::joy:

11 likes

Het is een erg fraai drietal inderdaad. Had nog even geïnformeerd bij AD in Canada waar ik af en toe kom - had gehoopt dat ze daar misschien wel wat U.S. limiteds zouden krijgen, maar helaas…

1 like

Onthoud dit:

Wil je een tikje groter met een GS band?

• zitten er alleen hele schakels in, vervang dan een hele voor twee 2/3e schakels
  • zit er een of twee 2/3e schakels in, vervang dan een van die twee voor een hele

Wil je een tikke kleiner met een GS band?

• als er alleen hele schakels of maximaal een 2/3e schakel in zitten vervang je een hele voor een 2/3e
  • als er twee 2/3e schakels in zitten vervang je die twee voor een hele
3 likes

Aanvullend (heb ik ondervonden), als het toch net wat te strak voelt: een (2/3de) schakel van de 6-uurskant naar de 12-uurskant geeft ook een net wat losser gevoel (de sluiting wordt wat minder in je pols geduwd).

Zo geraak je er wel :blush:

2 likes

Dank! Ik maak er gelijk een screenshot van.

Kan ik concluderen dat je altijd een vrijwel goede fit kan krijgen op deze wijze?

Ik vind van wel. Al draagt ieder horloge natuurlijk wel net wat anders. Ik heb er wel eens waarbij ik bij het wisselen moet wennen aan ietsje strak of ietsje wijd. Als ze maar niet over mijn polsknokkels vallen, dat is voor mij echt te wijd, dan moet het een stapje kleiner.

Maar misschien dat voor het ultieme finetunen op minder dan een kleine stap de schakels naar de 12 of 6 uur kant verschuiven nog helpt.

Nogmaals jammer dat ik er gisteren niet bij kon zijn. Ik had jullie natuurlijk graag overtuigd van deze fantastische combinatie.

13 likes

Ik denk dat er een paar leden geweest zouden zijn die je direct de deur uitgezet hadden :rofl::wave::wave:

Ik niet hoor, ik vind nato tof! (maar op een GS…)

1 like

Heb ik de foto’s gemist vd meet?

2 likes

Sinds gisteren mijn eerste GS :cowboy_hat_face:

29 likes

Volgens mij hadden de fotografen verstek laten gaan. Eentje voordat eigenlijk alles op tafel lag:

17 likes

Dit moet het nog een keer worden…

20 likes

:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

19 likes

Waar zijn deze horlogeboxen te krijgen?

1 like

Zijn service cases van Zenith, Seiko en Breitling.
Koop een horloge van die merken en stuur hem op voor onderhoud of repararie. Je krijgt dan een dikke rekening en zo’n doosje terug.

Marktplaats en eBay komen ze vaak langs voor 30-35€

1 like

Mooie foto ook trouwens!

1 like

:+1: