Ik doe ook mee.
Prachtig toch hoe onder bepaalde lichtinval juist wel of niet de details op de plaat zichtbaar zijn.
Ik doe ook mee.
Prachtig toch hoe onder bepaalde lichtinval juist wel of niet de details op de plaat zichtbaar zijn.
Wow…het Trio compleet.
Mooi dat er hier nog een 001 ronddwaalt. Bijna nergens meer te vinden ook… draag er zorg voor
Nu ik een paar GS’en gehad heb, snap ik de aantrek des te meer! Prachtige reeks
Jullie maken me wel nieuwsgierig. Wellicht heb ik morgen ook een 005, misschien zaterdag.
Doe ik zeker want
je kan hem inderdaad niet zomaar vervangen.
De GS schittering is wel aanwezig, maar het is allemaal wat subtieler. De wijzers en markers spelen mooi met het licht, terwijl de kast hoofdzakelijk geborsteld is.
Ik vind ook dat de “standaard” stalen band hier mooi op de kast aansluit, dat is dikwijls wel anders (bv bij een elegance collection of de hoekige sbgv’s of sbgx341/3). De endlink duikt mooi onder de bezel als je van bovenaf kijkt.
De minpuntjes? De kast is wat minder uitgesproken GS en de wijzerplaat ligt diep onder het saffier doordat je nogal een stapel krijgt: opgelegde markers, GMT wijzer, uur, minuten, seconden moeten allemaal boven elkaar passeren. Rolex past daar een slim truucje voor: de GMT wijzer zit daar tussen de uur en de minutenwijzer en daardoor heb je wat minder hoogte nodig, hij passeert zo ook over de markers.
vs
Anyway, veel genot van je 005 alleszins!
Mooie samenvatting Jasper. Ik doe mee met een paar plaatjes op deze vrijdagmorgen. Het profiel van de kast en het geheel van de manier waarop het licht speelt met de verschillende gepolijste (en geborstelde) delen van de kast, wijzers, indices, en het licht-gebolde saffier (waarvan de rand alleen al een prachtig effect geeft) blijft fantastisch op dit GS model.
Ik ben het spoor even bijster. Is nu de GMT met donkerblauwe sunburst wijzerplaat omgeruild voor eentje met een zwarte wijzerplaat? SBGN005 voor SBGN003?
Of is dit gewoon weer de SBGN005 die je niet verkocht hebt? Ik zie een witte datumschijf, dus dit is de SBGN005? Maar de wijzerplaat lijkt zwart, of is die blauwe sunburst zo donker dat je hem 90% van de tijd niet ziet?
Wonderlijk idd hoe de kleur van de plaat wisselt tussen diepblauw…zwart…en in de zon een helderblauw. Grand Seiko Art
Morgen langs Jaap voor een eventuele ruil terug naar m’n oude spring drive.
recidivist, kun jij bij Jaap niet een soort van horloge abonnement afsluiten
Het is gewoon veel te gezellig bij Jaap
Pas dan ook even die nieuwe SLGH003 High Beat die hij heeft! Binnen je “wear & exchange” abonnement moet je die voor 500 euro toch een maandje kunnen dragen?
Ja moet lukken. Droog brood en water tot het eind van het jaar…
Ik heb de mijne ook binnen! Eens kijken of dit een vaste waarde wordt in de collectie. Voor nu vind ik de donkerblauwe sunburst erg mooi overkomen.
Alle indices blingen wel weer zoals een GS hoort te doen. Mooie kastvorm ook met een subtiele 24h bezel.
Heerlijk!
Geniet ervan!