Laat je Grand Seiko zien VI

Beter een snowflake om de pols dan geen sneeuw op straat. Oudhollands gezegde.

2 likes

Wat mij betreft mag je het woordje ‘geen’ weglaten :joy::joy:

2 likes

Ik was vorige week in Denemarken en klaagde over dat er weinig GS verkooppunten waren. Eentje had wel zijn voorraad online staan, waardoor ik wist dat ik de moeite niet hoefde te nemen om er langs te gaan. Maar hun duurste was wel een erg mooie. En sinds ik die groot open heb staan in mijn browser denk ik iedere keer als ik er langs ctrl-tab: ‘nice’. De SBGH266, met de hele mooie whirlpool wijzerplaat in wit. Klik er even 2x op om de wijzerplaat in detail te zien.

20 likes

Nice!

Heel mooi!

Ik kijk met een schuin oog naar deze (SBGH271), nu die ook in Europa is uitgekomen:

21 likes

Foto is van een paar dagen geleden, maar man wat ben ik gek op dit horloge. Ik ben inmiddels ook helemaal leip van het merk en hoop dit jaar nog een mooie dresser van GS aan te kunnen schaffen

30 likes

Heel mooi @Lexx.
Is dit de SBGR321?
Daar zit ik (ook) met een schuin oog naar te kijken.

1 like

Jazeker. Echt een fantastisch exemplaar. Zijn ze nog nieuw leverbaar?

1 like

Staan er nog wel op Chrono24.

Heel mooi inderdaad!!

Heel mooi! Moeilijk te zien: is het datum veld zwart of blauw?

Zwart.

1 like

Dat kan ik me voorstellen. Dat blauw is volgens mij echt tof…

En terecht, da’s een hele mooie GS! Die mag wel vaak langskomen hier :+1:

Dat blauw is waanzinnig. Hij heeft wel echt buitenlicht nodig. Binnen is hij saai zwart, maar buiten…

3 likes

Misschien een off-topic vraagje; Ik zie hier hele mooie modellen voorbij komen met supergave dials. Is het zo dat je bij de verschillende Nederlandse juwliers een beetje keuze hebt in Grand Seiko’s? of is de “rolexgekte” ook al een beetje in GS land gekomen?

Dit is nog een stuk donkerder.

1 like

Nee hoor. Er zijn wel zeldzame modellen, maar de meeste kun je her en der bekijken. Alleen omdat er zoveel verschillende typen zijn met verschillende wijzerplaten is het niet zo dat alle typen overal op voorraad zijn.

Als de lockdown voorbij is moet je maar eens een paar van de adressen langsgaan.

1 like

Zeker interessant dan! Is er nog een juwelier die ik sowieso moet bezoeken (of je kan aanbevelen?)

Ik ben niet zo van het bezoeken van juweliers. Ik vind de Seiko Boutique wel fijn laagdrempelig:

2 likes