Verschrikkelijk! Echt geen plek om rustig GS te bekijken. Personeel slecht op de hoogte, winkel echt voor een ander segment bedoeld.
Ik zou lekker naar een leverende juwelier gaan zoals Brunott.
De Seiko Boutique in Frankfurt bijvoorbeeld is dan juist wel weer een aanrader.
Haha, tja ik heb geen begeleiding nodig om een horloge te bekijken. In mijn ervaring halen ze in de boutique alles voor je uit de vitrine en kun je bekijken en passen wat je wilt. Het gaat mij om de horloges die ik kan bekijken, dat het personeel er minder van weet dan wij hier als liefhebbers dat zal dan wel. Ik denk eigenlijk dat dat overal zo is, wij zijn gewoon de mafketels die alles van GS weten.
In de boutique zijn ze naar mij toe in elk geval wel behulpzaam. Wat weer anders is dan bij sommige juweliers waar je naar een gesloten vitrine kunt blijven staren zonder geholpen te worden.
Ik ben er twee keer geweest. De ene keer om een horloge te kopen. Ik bekeek er twee, een ervan lieten ze over de tegelvloer kletteren. Die lag een week later in de outlet in Roermond. De band verstellen konden ze niet zonder schade aan de schroeven.
De tweede keer was 5 minuten na openingstijd. De heren stonden voor hun deur nog even te roken. Ik mocht wel naar binnen, âwe komen er zo aan hoorââŠ.
Nauwelijks plaats om rustig te zitten en horloges te bekijken. Ik ga ergens anders heen.
Ik snap wat je zegt, het is niet de beste klantervaring ooit. Maar ik ben er ook twee keer geweest. De ene keer hebben ze keurig het bandje van mijn spring drive op maat gemaakt zonder krassen. De andere keer heb ik er alle GS mogen passen die ik wilde, en waren ze erg oplettend op dat horloges elkaar niet raakten, en mocht ik ze alleen om- en afdoen boven het bakje.
Absoluut eens maar volgens mij moet Brunott stoppen als GS dealer.
En wat @amusicar zegt. Als het puur om kijken en passen gaat is een boutique waar veel ligt natuurlijk wel handig.
Ik zie bij hen online ook nog maar één GS staan.
Dan zal het helaas definitief zijn.
Ik ben er een tijd niet geweest, maar veel lag er eigenlijk nooit.
ja, @koetsj zei het laatst al. En als je nu kijkt welke officiële dealers er zijn, zijn dat alleen nog zaken welke swatchgroup e.d. ook in hun portefeuille hebben. Dus de nieuwe trend is GS naast een Omega en Breilting in de vitrine. In een zeer korte tijd popte de nieuwe GS dealers op en inmiddels is dat dealerschap al weer ingetrokken. Misschien straks bij Schaap en Citroen?
wbt Brunott. Ze doen nog wel GS service, dat wil zeggen doorgeefluik naar SeikoNL, maar gooien daar een dikke premie bovenop. Echt te bizar. Hibeat a 635 seikoprijs. Zij rekenen daar 1000 voor.
Jammer, want er was wel kennis en klantvriendelijk.
Dat zal dan wel om dezelfde reden zijn als bij de dealer uit Oudewater. Vraag is wat er dan nog overblijft want het lijkt er bijna op alsof ze het zelf willen gaan doen
Ik ben er nooit geweestâŠ
3 maanden terug lag elk in NL leverbaar model in de vitrine
Wat is die reden dan? Standaard korting geven?
Mij is vorig jaar door een medewerker van Reijersen verteld ze moesten stoppen omdat GS met slechts een beperkt aantal dealers door wilde gaan. Misschien hadden ze ook wel iets teveel korting weggevenâŠ
Kijk je hier https://www.grand-seiko.com/nl-en/stores? dan bestaan er nu een boutique, een salon en een paar master shops. (https://www.grand-seiko.com/nl-en/stores/list).
Wat mij betreft zijn ze in Schiedam de weg en beetje kwijt en dat is nou juist het laatste wat het merk kon gebruikenâŠ
Yep had het ook gehoord dat dit een actie was van de nieuwe Europa manager.
Oorspronkelijk dacht ik dat zij enkel nog in winkels willen liggen waar alleen het âhogereâ segment lag. Als ik nu naar de lijst kijk hebben ze dat toch weer losgelaten.
Jammer dat de enthousiastelingen van het eerste uur nu zijn moeten stoppen.
Dat heb ik ook gehoord toen ik er mijn SBGN005 kocht. Jammer, want een hele fijne zaak.
Van Willigen doet nog wel GS toch? Daar ben ik met mijn Snowflake ook goed geholpen.
Van Baal ook nog gewoon.
Ja, het klopt. De nieuwe GS Europe manager wil graag naast de âgrotereâ Zwisters in de etalage, zoals Breitling en Omega. Wellicht een verkeerde definitie van âExclusiefâ?
Ik begrijp dan nog niet helemaal goed waarom Van Hell bijvoorbeeld wĂ©l door mag. Het lijkt erop omdat ze die andere âgroteâ, Breitling, in de etalage hebben. Net als Van Baal.
Van Hell Amersfoort ook. Die zijn ook niet zo van de korting dus dat matched wel.