Laat je Grand Seiko zien VI

Ze proppen hun dials werkelijk overal in.
Dit is er over naar mijn mening.

Een nieuwe chronograaf, de SBGC247.

Doe maar een dubbele espresso

Anderzijds, en dit is wel leuk nieuws, komt er een niet gelimiteerd model uit met de dial van de SLGA007. :heart_eyes: :shushing_face:

Kun je iemand mee doodknuppelen.

Die wijzerplaat vind ik nu juist het grootste twijfelpunt aan de slga007. Ik blijf maar foto’s langs zien komen in chrono24 advertenties waardoor ik twijfel of hij er in werkelijkheid wel zo mooi uitziet als in de controlled environment persfoto’s.

Chrono24 mee eens, maar als ik hem dan weer voorbij zie komen op watchuseek denk ik er weer anders over…

Bron: watchuseek

10 likes

Dat heb ik nu ook. Volgens mij is de “schittering” veel minder uitgesproken dan bij de White Birch en is het reliëf bij een minder sterke lichtinval zelfs niet eens zichtbaar.
Onder direct zonlicht zou deze dial er echt uitzien zoals een meer waarover een briesje waait.
Ik zeg wel “zou” want ik heb hem ook nog niet irl gezien maar dit is wat mij verteld is.

Wie komt er eens in de buurt van Berlijn om dit te controleren?

1 like

Ik zag eerst niet goed wat ze nu anders hadden gedaan aan de tekst, maar bij de SBGW260 hebben ze het 9S64 caliber afgewerkt zoals bij hun duurdere handopgewonden spring drive uurwerken. En ze hebben de tekst 45 graden gedraaid.

Het SBGW260 9S64 caliber:

Een standaard 9R64 uurwerk:

Niet dat ik er het geld voor heb (de SBGW260 is een kleine 30k euro), maar toch interessant dat ze het dan nog steeds een 9S64 caliber noemen en niet een aparte aanduiding gemaakt hebben vanwege de nieuwe afwerking.

3 likes

Het lijkt toch niet door de micro artist studio gedaan, want die hebben een lotusbloem als teken op het uurwerk. Hier staat een S in een ruitvorm binnen een cirkel op het gouden plaatje. Het zegt mij nog niks.

Voor de 140ste verjaardag van Seiko werd dit 9S64 caliber voorzien van de “S” van de Seikosha factory. Dit logo werd in het jaar 1900 reeds geregistreerd door Kintaro Hattori.

1 like

Die SBGY003 blijft ook maar gaan he? Ooit te koop voor 6000-6500 als ik het me goed herinner, maar nu…

2 likes

Ik blijf erbij dat ik zoveel vragen veel minder erg vind dan het er daadwerkelijk voor betalen. :wink:

3 likes

Verstandige mensen die de sbgy serie weten te waarderen :joy::joy::joy:

22 likes

:heart_eyes:
Prachtig ding.

1 like

Je kan het altijd vragen. Ben er vrij zeker van dat er geen enkele voor zulke prijzen verkocht wordt

1 like

Niks mis mee. :smiley:

:thinking: oh nee, dit is natuurlijk een sbgk. :wink:

13 likes

ook hele verstandige mensen :star_struck:

man, man, man wat is dat toch een prachtig ding

1 like

Het valt toch alleszins mee vergeleken met de MSRP van EUR 8200,-. Paar keer in mijn handen gehad, maar zonder enige twijfel toen de SBGA407 gekocht.

Het is gewoon één van de weinige Grand Seiko’s die tweedehands een hogere prijs hebben, wat bij veel andere merken voor de (bijna) gehele collectie het geval is.

Een symptoom van de speculatieve ‘everything bubble’ waar we momenteel in verkeren.

“Verkocht” op fora. Ben benieuwd waar deze grafiek z’n data op gebaseerd is.

Jouw 005 twijfel ik niet aan

1 like