Nou…. Dan ben ik er nog wel een tegen gekomen en wel de sbgm235
Ik denk dat dit maar voor weinig merken met een vergelijkbare prijsstelling geldt. Of alleen het merk met de R… Want ik zou zo geen ander merk van vergelijkbare prijsstelling weten waarvan de horloges tweedehands meer opbrengen. En sowieso geloof ik dat van het merk met de R ook niet. Als je daar aan komt zetten met een lelijke twotone ben je financieel ook het haasje.
Voor GS geldt de prijsstijging natuurlijk ook voor de whirlpool (SBGH267)en de peacock (SBGJ227).
Ondertussen al 0 geinteresseerden in de SBGE257. Hoe kan dat? 
Het geld is op van de mensen en alles is al duurder aan het worden 

Met Grand Seiko modellen moet je wat geluk hebben.
Er zijn een paar (onterechte) afknappers aan deze denk ik: het is geen dun model, de datum en kroon op 4 en de spring drive PR wijzer. Terwijl het imho allemaal heel eigen aan een Seiko is… en spring drive is gewoon top!
Misschien moeten we die modellen gewoon wat meer pluggen met mooie foto’s
ik trap af:
Dat zijn precies de punten waar ik eerst op afknapte, maar waar ik mij achteraf geen seconde aan gestoord heb.
De kroon en datum hadden ze wel gewoon op 3 moeten doen
O, en de sluiting. Het is geen duiker, doe er gewoon de standaard GS clasp op.
Ik vind ‘m nog steeds bloedmooi. In Heerlen gepast maar moeilijk in te schatten zonder band op maar. Hij lijkt wat topzwaar omdat er voor mij zoveel schakels uit moeten.
Van de andere kant, die verstelbare sluiting zou wel voor de perfecte zomer en winter stand kunnen zorgen. Wat ik normaliter altijd mis bij GS.
Ik vind hem op foto’s mooi maar hij lijkt wat groot/dik op foto’s. Anders had ik hem zeker overwogen! Voor iemand met grotere polsen lijkt het me zeker geen slechte deal
Dat is die zeker niet hoor.
Met welk horloge zou je hem vergelijken qua draagbaarheid?
Optisch bedrog, mooie set zo! Waarom verkoop je hem als ik vragen mag?
Hoe dik is je pols? Bij mij maar 16cm. Dan moeten er veel schakels uit…
Qua kleur past die 257 daar toch goed bij… 
17.5
Alles boven de 38mm wordt lastig voor 16cm denk ik
Begrijp ik, ook heel vet!
Heb ook kleine polsen en hangt vaak van de lugs af. 40 kan ook prima met de juiste lugs
Precies dat. Een Speedy pro kan ik makkelijker om dan een IWC van 39mm of een Nomos van 38mm diameter