En een mooie 5 piece band!
Zoals 't heurt!!!
Mijn SBGE257 gaat absoluut niet weg. Ik blijf hem maar terug om doen, super tevreden mee. Een diver met G.S. afwerking in het groen + spring drive en GMT wat wil je nu nog meer? En de gedachte dat maar een heel beperkt aantal mensen dergelijke horloge draagt in NL maakt het voor mij des te meer een keeper! Hij draagt erg fijn en dik heb ik hem tot op heden niet heel erg gevonden, tot mijn eigen intitiele verassing overigens. Ik heb dan ook niet de minste polsen. (18,5cm). Ik kan de 257 van @anon6060116EV dan ook zeker aanbevelen!
Ik kom in aanmerking
Prachtig horloge, maar geen diver.
Heeft het Spring Drive GMT-uurwerk wel een quickset voor de datum? Het ontbreken hiervan op mijn GMT blijft lastig.
Nee maar het stoort me geenzins.
Is een beetje eigen aan een “true GMT”, waar je thuistijd blijft staan op de GMT wijzer. Zo zit het Rolex GMT uurwerk ook in elkaar bv.
Het zou leuk zijn moest het kunnen natuurlijk. Je moet dan wel al een derde stop op de kroon maken of een knop apart ergens in de kast… lijkt me wat overkill en dat zou de boel ook weer complexer en daardoor duurder maken
Datum verzetten gaat wat minder snel maar op zich ook niet ongemakkelijk. Mag zowel vooruit als achteruit. Zelf zorg ik ervoor dat De gangreserve nooit op 0 komt te staan. Probleem opgelost.
Same doe ik óók
Het is ook helemaal niet slim om hem weg te doen, maar er moet helaas iets uit.
De SBGH039 wil ik niet kwijt, de SBGR083 wordt (nog) niet erkend op HF en dat maakt de moderne SBGE257 de beste kanshebber
schitterend! heb afgelopen zaterdag een Seiko aangeschaft ( zie elders in dit forum ) en tegelijker tijd is mijn liefde voor Grand Seiko geboren. Prachtige horloges, werkelijk waar.
Snap ik ook! Soms moeten we ook rationele logische keuzes maken . Was idd wel een goede match met je nieuwe motor geweest!
Ik had eergisteren voor het eerst dat mijn springdrive maar door bleef lopen ook al zat er voor een dag reserve in en liep hij in het begin goed, tijd en datum verzet gmt goed gezet druk de kroon in en daar vlogen de minuten ineens voorbij. Daarna met de hand opgewonden en toen kroon getrokken weer om op tijd te zetten en toen liep hij weer normaal.
Zeker! 1 van mijn favoriete merken, heel eigenzinnig en herkenbaar. Sommige mensen hier vinden GS wat zielloos of te klinisch, dat is de keerzijde van de perfectie Ik heb daar gelukkig geen last van
Proficiat met de nieuwe Seiko overigens!
dank je
Hmm, werkte de electromagnetische rem niet? Ik zie dat de eerste seconde wel eens gebeuren, dat hij even snel loopt en zich dan terugregelt. Maar ik heb het nog nooit langdurig zien gebeuren. Toch opletten dat je geen defect hebt.
Denk dat wat ik ga doen vanaf nu is als volgt als hij 0 pr heeft dan opwinden tot hij minstens een dag heeft dan laat ik hem minuut lopen en zet dan de tijd denk dat het dan goed komt. Hopelijk geen defect en anders ruim binnen garantie heb hem nog geen 3 maanden.
Mijn Snowflake heeft al met een paar keer draaien van de rotor vanaf stilstand al genoeg energie om na een seconde of 10-20 de Spring Drive weer te laten werken. Een paar slagen winden zou toch al wel genoeg moeten zijn.
Ja normaal bij mij ook maar nu dus ineens niet? Dacht altijd dat door het draaien van het glidewheel de magnetische rem werd geactiveerd.