Ik denk dat het vooral dit is. De band reflecteert minder op die foto, dus misschien de wijzerplaat ook? GS kennende zal de band wel identiek zijn. Mijn gok is dat de wijzerplaat hetzelfde is 
Ik kan me niet voorstellen dat ze plaat net een tikkie anders gaat zijn. Dat zou een vreemde keuze zijn.
Wat raar dat bij de hi-beat een vreemd streepje naast het datumvenster zit. Dat heeft de spring drive niet. De minutenindex zit daar gewoon op de chapterring.
En het beroemde dopje op de secondewijzer ontbreekt bij de spring drive 
Dit zijn natuurlijk weer allemaal de gebruikelijk lelijke renders van GS maar toch:
- Dat streepje naast het datumvenster bij de hi-beat is best lelijk als je de SD bekijkt
- Het datumvenster van de SD is breder, van de hi-beat vierkanter
Er is wel degelijk verschil in de wijzerplaat. Deze is subtieler en heeft een minder diepe structuur.
En de Spring Drive heeft een veel grotere crown.
Dus opsommend:
- Spring Drive movement
- Ander patroon met iets minder spikkels
- Andere date window
- Iets andere bracelet met minder brushing
- Grotere crown
- 0.1mm dikker
Je hebt helemaal gelijk!
En een dopje op de secondewijzer van de spring drive 
De indexen zijn ook anders.
De u-vorm van de hi-beat is veel ‘dieper’.
Er was 4 maanden geleden een leak waarover mensen twijfelden of die echt was…. maar die leak komt perfect overeen met deze nieuwe Spring Drive White Birch! Alle kenmerken en details kloppen met deze nieuwe release.
Dit zou de SLGA011 zijn
Fingers crossed. Ik was juist op zoek naar een steel bracelet en een groene dial weer 
Geweldig, de SLGA009 lijkt op deze foto veel meer op een nieuw type snowflake met een mat witte wijzerplaat, dan een zilveren. Op andere foto’s zit er wel weer meer een zilverig iets in, maar de structuur is zeker anders.
Ze schrijven zelf:
- Unlike the deep, grainy waves of the SLGH005 dial, Shinshu’s interpretation of shirakaba features a dial texture that is subtler and more delicate, evoking Grand Seiko’s brand philosophy, The Nature of Time. This dial treatment pairs beautifully with the “frost” finishing of the movement, whose beauty is clearly visible through the sapphire case back.
Ik ben heel benieuwd.
Inderdaad, ik kom terug op mijn post. Bij nader inzien zijn er toch subtiele verschillen die mijns inziens het geheel ook wat verfijnder maken.
Wat een knaller! Een kleine 12mm dik, laag zwaartepunt, robuust Spring Drive uurwerk. En een dopje in de secondenwijzer 
Ik vind alleen nog steeds dat de ontwerpers van het mechanische uurwerk hier wel echt een grote slag geslagen hebben tov het spring drive team. Ze kunnen nog zo lullen over de frosty afwerking, maar het mechanische uurwerk is gewoon echt een enorm stuk aantrekkelijker om naar te kijken:
Daar heb je wel een punt. Naast de afwerking vult het uurwerk van de high beat ook de kast mooier op. Het ziet er wel meer high end uit tov de Spring Drive, wat niet persé terecht is.
Misschien wel wat minder onderscheidend van de Zwitserse competitie?
Ik vind de spring drive er ronduit goedkoop uitzien als je het zo naast elkaar ziet.
Ik drukte het nog voorzichtig uit, maar dat dus 
Pffff nu ik dit zie kan ik het niet unseen. Ik vind de nieuwe markers minder mooi. Die ogen wat meer bollend in plaats van heel strak.