Laat je Grand Seiko zien VI

Ja dat zou zo moeten zijn. Misschien een los contactje binnenin. Dat kan natuurlijk. Waardoor de veer wel mechanisch de wijzers aandrijft, maar hij niet wordt afgeremd, en dus veel te snel loopt.

Ja, eerst moet de quartz regeling weer genoeg energie hebben, dat komt ook van hetzelfde gilde wheel, en dat duurt even. Er zit geen accu of grote condensator in.

1 like

Die heb ik net terug van de service :slight_smile:
afbeelding|500x500
[Dit was via van Willegen in Den Haag met de officiële NL Seiko service in Schiedam.
Prijzen voor complete service van Grand Seiko horloges: Quartz 495; Mechanisch 740; Spring Drive 950.]

Sorry er was iets mis met de upload :grimacing:

29 likes

Ik vind eerlijk gezegd dat GS best enthousiast begint te worden met de service prijzen…

2 likes

Klopt :-/

Een geweldig horloge. Ik wist dat er eentje in NL rondzweefde, maar die heb jij dus :slight_smile:

Hij zit er nog goed strak uit, heb je de kast ook laten doen? Of alleen het mechaniek?

Prachtig horloge!

Als dat klopt zijn de prijzen op 4 jaar tijd gewoon verdubbeld.
In 2018 was dat nog 250€ voor de quartz, 430€ voor een Spring Drive en 940€ voor de Spring Drive Chronograph maar die ging dan wel terug naar Japan (en nog steeds volgens mij).

Het is een goede punt; de prijzen zijn voor de ‘complete service’ inclusief het polijsten van de kast en het bandje.
Er is ook sprake van een ‘basic service’ voor 200 EUR maar dit is meestal waterdichtheid en batterijen maar geen service van een mechanische uurwerk.

Dus, ja, de kast was ook gepolijst. Er zijn nog steeds enkele diepe krassen, die doen ze niet. Maar ik ben heel blij met de uitkomst!

1 like

Lekkere glimmerd

21 likes

Kweenie…

:cowboy_hat_face: :point_right: :exploding_head:

1 like

Bandje net binnen maar weet het nog niet …

8 likes

Waarom niet? Het is een prachtig horloge!

2 likes

Horloge is prachtig maar de combi met een lichtbruine band weet ik nog niet, de standaard zwarte band vindt ik te glimmend vandaar dit probeerseltje :wink:

1 like

Bruin staat hem heel goed.

2 likes

15 likes

Was van de zomer van plan om een service te geven met light polish, Dat was toen (juli volgens mij) 600,- voor mijn SBGA001 (SD).
Ik stond al bij de juwelier en hun adviseerde om een service uit te laten voeren indien er iets niet goed was, vandaar niet gedaan.
Dat is ff meer dan 50% er boven op, dat is zot :scream:
Als ik jouw verhaal lees heeft die van jou volgens mij ook light polishing gehad, als dit waar is had ik toen moeten doordrammen, 950 is echt veel geld.

Je hebt wel een prachtig horloge :ok_hand:t2:
Dat wit met rood klapt er lekker tussen uit :heart_eyes:

Dat wakkert weer iets aan, iemand nog een SBGX093 in zijn la liggen die niet gedragen wordt?

Mooi te zien dat er nog een 293 ronddwaalt hier :grinning_face_with_smiling_eyes:

Bruin staat veel beter bij de niet-helemaal-witte wijzerplaat dan zwart mijn inziens. Even wennen en je wilt nooit meer terug!

16 likes

De 373, “silver bro” :thinking: :wave:

9 likes