Ja dat vind ik dus ook heel apart. Normaal is in ieder geval de dial heel anders tussen een High Beat en Spring Drive, nu is het nagenoeg hetzelfde. Ik weet eerlijk gezegd niet welke ik liever zou hebben. Liever een Spring Drive voor de smooth second hand of liever de High Beat voor de mooiere movement. Liever de High Beat omdat de dial en hour markers meer diepte hebben of liever de Spring Drive omdat die een rustigere dial heeft. Ik weet het nog niet in ieder geval.
Deze sbgw253 is toch niet normaal! Sorry van mijn vieze vingerafdrukken op het glas waardoor de indices niet zo mooi shinen. Maar wat vind ik dit een gave wijzerplaat. Wit met die snaarstrakke wijzers, en dan de geblauwde secondenwijzer. En het embossed Grand Seiko (let op, dit is bij de huidige versie in staal niet meer opgelegd, maar geprint) geeft nog wat extra detail aan het geheel.
En de secondenwijzer is zo lang dat ik me afvraag hoe dat saffier er ooit omheen kan krullen en ook nog in de kast kan passen.
Ja mooi wel. Vind alleen dit uurwerk wat ‘gewoontjes’, zowel vergeleken met sommige andere merken als met GS zelf. Stel je dit voor met (bijvoorbeeld) een 5-day springdrive…
Toch bijna niet te geloven dat het prijsverschil enkel in de gebruikte materialen zit van de kast. Price:
SBGW257 platinum - EUR 39,000
SBGW258 gold - EUR 27,000
SBGW259 titanium - EUR 8,300
Meestal is de oplage van de duurdere varianten ook lager. Maar je betaald sowieso bij (dure) horloges meer voor exclusiviteit en beleving dan voor bijvoorbeeld manuren of gebruikte materialen.
Toch lijkt het zo te zijn. De sbgw260 heeft een 9S64 uurwerk dat iets anders is afgewerkt. Maar deze 257 of 258 hebben geen ‘special’ of vfa versie ofzo.
Dit dus. Ik vind het een slechte actie. GS heeft er sowieso al een handje van om voor iedere scheet een nieuw model uit te brengen. Gelimiteerd in aantal, geografisch gelimiteerd etc etc. Maar goed, je weet in ieder geval dat als je een mooi horloge tegenkomt, je het kunt kopen.
Als ze nu soortgelijke modellen gaan uitbrengen zou ik wachten met kopen als ik ook maar enigszins twijfel. Wellicht dat over 6 maanden een ‘verbeterde’ versie uitkomt.
Ik zou in ieder geval balen als ik een birch had gekocht. Niet dat de SD fraaier is, maar ik had het graag geweten. Had ze dan gelijk op de markt gebracht.