Laat je Grand Seiko zien VI

Wat een prachtige GS is dat toch!

1 like

Een vraag an alle: ik zie hier vaak dat mensen er moeite met hebben, hun GS te fotograferen. Ik heb ook de indruk dat de AR coating niet heel goed werkt bij GS. Als ik een SBGX261 naast een oude Seiko 7A38-7270 Chrono leeg, dan glimmerd de Chrono heel wat minder en is beter af te lezen. Bij de 7A38 denk je echt, er is helemaal geen glas. Ik denk niet dat ze het bij GS niet beter kunnen, dus is er waarschijnlijk een reden ervoor. Alleen: die ken ik niet. Iemand hier wel?

1 like

Dank! Die van jou moeten niet onderdoen alleszins :+1: :slight_smile:

1 like

Ik zou echt de verschillende AD’s even rondbellen. Begin november gedaan voor een Hibeat nadat ik erg geschrokken was van een prijs van 1000 euro bij een vd juweliers. Bij andere juweliers werd verteld dat de prijs ergens rond de 630 was, zoals het in het systeem van Seiko staat wanneer het ref nr wordt ingevoerd.

1 like

Heel cool, de spierwitte plaat met die rode teksten!

Ik stond al bij van baal, dus zolang alles werkt doen we geen onderhoud. Het is dat ik de geschiedenis niet kende dat ik hem wou laten service, op zich netjes van hen dat ze dit op die manier doen, ze konden toen ook 600 omzetten.
Tzt zal ik wel zien wat het wordt, service van een SD kan volgens mij alleen bij gs.

1 like

Ik was een paar jaar geleden in de fabriek van Sinn. Hun advies is om pas te laten servicen op het moment dat het horloge minder goed gaat lopen. Voor die tijd niets aan doen.

Als GS nou de coating zou gebruiken die seiko op de astron GPS horloges gebruikt dan kunnen we nog meer genieten van de wijzerplaten.

heb hier toch serieus mijn best voor moeten doen om de reflectie tot minimum te beperken

10 likes

Oooh ooh! :hear_no_evil: White Birch Spring Drive.

Heeft GS dat wel eens gedaan? Exact hetzelfde model uitgebracht in zowel High Beat als Spring Drive?

3 likes

Suf…

Hij zal wel een andere kast hebben, maar alsnog.

Kast lijkt bijna identiek. De dial heeft wel iets minder reflectie. SLGA009

11 likes

De band van die linker is mooi zeg.

(Of is dat lichtval? bij de rechter vind ik m niet mooi namelijk…)

De SLGA009 lijkt tegemoet te komen aan het kritiekpunt dat de SLGH005 door menigeen toch te veel bling bling wordt gevonden? De wijzerplaat van de 009 lijkt me iets minder uitgesproken.

1 like

Ik denk dat het vooral dit is. De band reflecteert minder op die foto, dus misschien de wijzerplaat ook? GS kennende zal de band wel identiek zijn. Mijn gok is dat de wijzerplaat hetzelfde is :slight_smile:

3 likes

Ik kan me niet voorstellen dat ze plaat net een tikkie anders gaat zijn. Dat zou een vreemde keuze zijn.

Wat raar dat bij de hi-beat een vreemd streepje naast het datumvenster zit. Dat heeft de spring drive niet. De minutenindex zit daar gewoon op de chapterring.

1 like

En het beroemde dopje op de secondewijzer ontbreekt bij de spring drive :face_with_monocle:

1 like

Dit zijn natuurlijk weer allemaal de gebruikelijk lelijke renders van GS maar toch:

1. Dat streepje naast het datumvenster bij de hi-beat is best lelijk als je de SD bekijkt
  2. Het datumvenster van de SD is breder, van de hi-beat vierkanter

7 likes

Er is wel degelijk verschil in de wijzerplaat. Deze is subtieler en heeft een minder diepe structuur.

3 likes

Ik zie hier toch duidelijk een andere band @illewoare!

1 like

En de Spring Drive heeft een veel grotere crown.

Dus opsommend:

• Spring Drive movement
  • Ander patroon met iets minder spikkels
  • Andere date window
  • Iets andere bracelet met minder brushing
  • Grotere crown
  • 0.1mm dikker
1 like