Je hebt helemaal gelijk!
En een dopje op de secondewijzer van de spring drive
De indexen zijn ook anders.
De u-vorm van de hi-beat is veel ‘dieper’.
Er was 4 maanden geleden een leak waarover mensen twijfelden of die echt was…. maar die leak komt perfect overeen met deze nieuwe Spring Drive White Birch! Alle kenmerken en details kloppen met deze nieuwe release.
Dit zou de SLGA011 zijn Fingers crossed. Ik was juist op zoek naar een steel bracelet en een groene dial weer
Geweldig, de SLGA009 lijkt op deze foto veel meer op een nieuw type snowflake met een mat witte wijzerplaat, dan een zilveren. Op andere foto’s zit er wel weer meer een zilverig iets in, maar de structuur is zeker anders.
Ze schrijven zelf:
- Unlike the deep, grainy waves of the SLGH005 dial, Shinshu’s interpretation of shirakaba features a dial texture that is subtler and more delicate, evoking Grand Seiko’s brand philosophy, The Nature of Time. This dial treatment pairs beautifully with the “frost” finishing of the movement, whose beauty is clearly visible through the sapphire case back.
Ik ben heel benieuwd.
Inderdaad, ik kom terug op mijn post. Bij nader inzien zijn er toch subtiele verschillen die mijns inziens het geheel ook wat verfijnder maken.
Wat een knaller! Een kleine 12mm dik, laag zwaartepunt, robuust Spring Drive uurwerk. En een dopje in de secondenwijzer
Ik vind alleen nog steeds dat de ontwerpers van het mechanische uurwerk hier wel echt een grote slag geslagen hebben tov het spring drive team. Ze kunnen nog zo lullen over de frosty afwerking, maar het mechanische uurwerk is gewoon echt een enorm stuk aantrekkelijker om naar te kijken:
Daar heb je wel een punt. Naast de afwerking vult het uurwerk van de high beat ook de kast mooier op. Het ziet er wel meer high end uit tov de Spring Drive, wat niet persé terecht is.
Misschien wel wat minder onderscheidend van de Zwitserse competitie?
Ik vind de spring drive er ronduit goedkoop uitzien als je het zo naast elkaar ziet.
Ik drukte het nog voorzichtig uit, maar dat dus
Pffff nu ik dit zie kan ik het niet unseen. Ik vind de nieuwe markers minder mooi. Die ogen wat meer bollend in plaats van heel strak.
Ik las wel eens ergens dat er door de frosted afwerking van de achterplaat, meer budget was voor het afwerken van de randen. De ‘anglage’, de afronding van de randen van de rotor bijvoorbeeld:
Maar die van de 9SA5 lijken toch ook niet verkeerd:
Niet in vergelijking met de SLGH005 Kijk maar naar de uiteindes. De bovenkant lijkt smaller, de groef is minder diep, daardoor oogt het ronder.
Van dichtbij is het natuurlijk super scherp, maar vanuit een normaal aanzicht loopt het ronder. Viel me direct op in de video.
Qua design lijkt me dit een alleszins verbeterde versie van de SLGA005. Qua uurwerk lijkt het me meer persoonlijke smaak.
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje raar dat deze twee horloges allebei bestaan. Alsof GS geen keuze heeft durven maken.
FTFY
Pas nou op wat je zegt!
Ja dat vind ik dus ook heel apart. Normaal is in ieder geval de dial heel anders tussen een High Beat en Spring Drive, nu is het nagenoeg hetzelfde. Ik weet eerlijk gezegd niet welke ik liever zou hebben. Liever een Spring Drive voor de smooth second hand of liever de High Beat voor de mooiere movement. Liever de High Beat omdat de dial en hour markers meer diepte hebben of liever de Spring Drive omdat die een rustigere dial heeft. Ik weet het nog niet in ieder geval.
Deze sbgw253 is toch niet normaal! Sorry van mijn vieze vingerafdrukken op het glas waardoor de indices niet zo mooi shinen. Maar wat vind ik dit een gave wijzerplaat. Wit met die snaarstrakke wijzers, en dan de geblauwde secondenwijzer. En het embossed Grand Seiko (let op, dit is bij de huidige versie in staal niet meer opgelegd, maar geprint) geeft nog wat extra detail aan het geheel.
En de secondenwijzer is zo lang dat ik me afvraag hoe dat saffier er ooit omheen kan krullen en ook nog in de kast kan passen.
#nofilter
Ja mooi wel. Vind alleen dit uurwerk wat ‘gewoontjes’, zowel vergeleken met sommige andere merken als met GS zelf. Stel je dit voor met (bijvoorbeeld) een 5-day springdrive…