Tja, Grand Seiko stopt het 9S64 uurwerk ook gewoon in haar sbgw257 van 39.000 euro.
Het is ook gewoon een heel degelijk uurwerk. 3 dagen PR, soepele winding, antimagnetische balansveer, -3 tot +5s per dag dus beter dan COSC.
Het kan altijd beter of mooier gedecoreerd natuurlijk, maar er valt mee te leven denk ik
Echt bizar idd
Toch bijna niet te geloven dat het prijsverschil enkel in de gebruikte materialen zit van de kast.
Price:
SBGW257 platinum - EUR 39,000
SBGW258 gold - EUR 27,000
SBGW259 titanium - EUR 8,300
Meestal is de oplage van de duurdere varianten ook lager. Maar je betaald sowieso bij (dure) horloges meer voor exclusiviteit en beleving dan voor bijvoorbeeld manuren of gebruikte materialen.
Toch lijkt het zo te zijn. De sbgw260 heeft een 9S64 uurwerk dat iets anders is afgewerkt. Maar deze 257 of 258 hebben geen āspecialā of vfa versie ofzo.
Dit dus. Ik vind het een slechte actie. GS heeft er sowieso al een handje van om voor iedere scheet een nieuw model uit te brengen. Gelimiteerd in aantal, geografisch gelimiteerd etc etc. Maar goed, je weet in ieder geval dat als je een mooi horloge tegenkomt, je het kunt kopen.
Als ze nu soortgelijke modellen gaan uitbrengen zou ik wachten met kopen als ik ook maar enigszins twijfel. Wellicht dat over 6 maanden een āverbeterdeā versie uitkomt.
Ik zou in ieder geval balen als ik een birch had gekocht. Niet dat de SD fraaier is, maar ik had het graag geweten. Had ze dan gelijk op de markt gebracht.
Nog altijd benieuwd. Iemand een idee? Omdat dan de wijzers en indices mooier glanzen?
Snel terug op leer.
Echt ? Vind je dat mooier
Vind de stalen band ook wel erg mooi gemaakt eerlijk gezegd
Vele malen mooier & passender bij het type horloge.
Ik vind hem denk ik op leder voor mijn gevoel niet iets te klein
Dat heet wennen & leren waarderen.
Pfff lastig is dat voor mij. Vaak alles of niets
Dit horloge trekt je over de streep, weet ik zeker!
Ik zou er geen geld op zetten
Dit is inderdaad wel een dingetje⦠je zou geen nieuwe modellen meer durven kopen, om de hoek staat de volgende alweer klaar.
Aan de andere kant, dat volgende horloge maakt jouw aankoop niet minder mooi en meer is keuze is ook weer leuk
Dat herken ik wel van toen ik de zwarte had. Jij hebt ook best forse polsen en dan lijkt hij snel wat ielig. Ik heb toen een 19mm band nemen die tapert naar 18 erop gehad en dat ging stukken beter. de breedte bij de lugs valt niet op bij deze kast en zit voor het oog niet te strak.
De stalen band is 18 maar⦠omdat de eerste schakel tegen de kast aan iets voorbij de lugs komt en dus op 20 uitkomt, lijkt hij robuuster.