Laat je Grand Seiko zien VI

I know, maar ik heb er afscheid van genomen. :+1:

2 likes

Lastig denk ik, want nagenoeg dezelfde maat. :wink:

Ik heb de zwarte gehad. Ergens toch een beetje spijt dat ik die verkocht heb. Ook zo’n fantastisch afwijkend model

1 like

Ik dacht wel we goede 38 en daarnaast natuurlijk die veel dikkere lugs dus wat bonkiger :grin:

1 like





Mwoah.

Kijk, ik heb een GS 9F Quartz, een automatische Lord Matic, een Silverwave met quartz (cock’n’balls) logo, een King Seiko automaat. Als ik daar nog een 9F quartz naast leg… Dat is niet nodig.

Dus ik koop of een JLC Reverso, want old skool, of er komt een Spring Drive, want laatste soort aandrijving wat ik mis aan de (Grand / King) Seiko kant.

13 likes

Verkeerde topic, maar hier heb je het al tijden over. Doen!

1 like

aangezien iedereen duo’s en trio’s post :sweat_smile:
en ik af en toe vragen krijg over welke ik nog bezit, dit is mijn huidige GS trinity …
Hi-beat, Springdrive, Quartz

36 likes

Dat is een geweldig trio!!

1 like

Rolex praktijken!! :joy::joy:

Hi-beat aangepast naar de SD prijs.

2 likes

Dat is wel echt een tegenvaller. Vind de GS prijzen sowieso echt flink gestegen. Voor mij echt een reden om ook weer met een schuin oog naar andere merken te kijken

Het maakt de prijzen de Citizen Chronomasters wel heel scherp.

Natuurlijk grotendeels Quartz maar toch.

1 like

Mee eens. Ik ben echt een grote Grand Seiko-fan, maar bij dit soort bedragen haak ik snel af. Gelukkig (?) zijn de prijzen van tweedehands/oude collectie GS nog wel grotendeels redelijk.

3 likes

Die Evolution 9 is een extra collectie in het GS assortiment, je hoeft er niet voor te kiezen. Voor de liefhebbers van de klassieke GS is er nog meer dan genoeg te vinden :blush:

Ze kunnen de collectie noemen zoals ze willen maar de prijzen voor de horloges met de nieuwe uurwerken mogen er zijn zeg.

3 likes

Inderdaad behoorlijk buiten categorie…

Hopelijk sijpelt er wat van de innovatie door naar het “goedkopere” segment. Maar de Omiwatari kost bv ook 8600 list, dus die prijzen kruipen ook omhoog :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ze hebben ook een Quartz van dik 5k.

Kweenie hoor.

En hier zit een groot quartz liefhebber.

2 likes

We moeten het er maar mee doen vrees ik

2 likes

Daar zit weliswaar een 9R31 in, maar heeft dezelfde specs als de 9R65. Dat begrijp ik dan niet zo heel goed.

Die nieuwe quartz GMT’s zijn ook wel heel erg veel duurder geworden dan de oude SBGN serie, met dezelfde uurwerken. Mij bevallen de oude gelukkig beter, maar dir prijsverhoging kan ik moeilijk plaatsen. (ook een quartz liefhebber hier).

2 likes

De kastvorm van de 005 is inderdaad iets dat ze vaker mogen hergebruiken. Aan de andere kant zou het de GMT’s minder speciaal maken… Vroeger vond ik ze te weinig GS, maar eigenlijk doet dat oordeel die kast geen eer aan.

Ohja, zo hebben we altijd wat te wensen he. Ik ben alvast blij met mijn 005! Moest de datumschijf in het blauw geweest, dan was hij perfect :wink:

Alweer 4 dagen non stop om de pols! Honeymoonperiode enzo… al is’t voor de 4de keer :sweat_smile:

12 likes

16 likes

Ik zat nog even te loeren op de GS website en het prijsverschil is meer dan ik dacht… 1250 euro verschil inderdaad, voor een nieuw ontwerp en een keramische bezel :exploding_head:

Dit dus…

3 likes