Ik weet dat het hier allemaal om meningen gaat daarom gooi ik de mijne er ook maar in.
De 375 is bedoeld om op staal te dragen. Zo is die ontworpen. Dus dat daarom het een net niet horloge omdat leer niet zo lekker past vind ik een wat vreemde redenatie. Dat is ook van toepassing wat mij betreft op de 5 piece bracelet. De 373 en 375 zijn echte glimmerds. Dus was mij betreft hoort daar ook een zo’n bracelet bij.
Ik wilde het even kwijt
Ja, dit is belangrijk. Anders misstaat het helemaal.
Een geborstelde 3 piece oyster op glimmende lugs misstaat trouwens ook. Is echt geen porem.
Dat laatste is geen mening, maar een feit
Dit is bij alle GS’en op staal zo heb ik al ondervonden. Als de kast voor een stalen band ontworpen is, best op staal houden (tenzij je er echt een dikke canvas op steekt bv).
Daarom heb ik er 2: eentje op staal (volledig geborsteld) en een elegance collection stuk op leer
omdat je juist aan de buitenzijde van de band, tegen de vaak dikke lugs aan, het zo goed als mogelijk vlak wilt hebben voor een mooiere overgang. Padded bandjes zijn vaak te dun aan de buitenzijde.
Dat vind ik ook, maar ik vind het design van de 5-piece totaal niet passen bij een 44GS kast.
De kast is strak met scherpe hoeken en grote vlakken. De band is afgerond en soepel.