Laat je Grand Seiko zien VI

Wel een bleek zonnetje.

16 likes

Hij komt toch standaard op staal en leer?

Op staal sportief en op leer toch best chique.

Ik vind ‘m echt top. Die kleur is gewoon cool.

Prachtig :heart_eyes:

1 like

Nee, alleen op leer.

1 like

Mooie gedetailleerde video van die twee nieuwe releases:

Ziet er goed uit hoor!

8 likes

Prachtig! Hoewel ik hem op leer echt mooier vind. Maargoed, dat heb ik nogal vaak bij GS merk ik.

Op de een of andere manier wakkert dit horloge en de nieuwe releases mijn drang naar een skyflake nog heftiger aan.

Dus mocht er nog iemand een slyflake hebben welke er uit mag…

3 likes

11 likes

En weeeer een nieuwe release! En ook deze weer prachtig:

Zooo jammer dat deze SBGE275 weer 44mm x 15mm is :cry: Mocht hij ooit uitkomen in 40mm x 12mm dan zou ik het wel weten. Ondanks dat ze kleiner dragen is dit gewoon too much voor me helaas.

10 likes

Ze zijn inderdaad erg groot. Vriend van mij heeft die met blauwe plaat. Wel een heel mooi horloge!

1 like

De Skyflake is echt prachtig. Alleen eeuwig zonde van de power reserve indicator

1 like

De 44GS kast is echt onverholen kut om op leren banden te dragen, eerlijk gezegd. Door de vorm van de lugs valt vrijwel geen enkele band goed, ook omdat de gaten wat naar achter gepositioneerd zijn. Je krijgt dus altijd overhang van de lugs boven de band waar hij naar beneden buigt om de pols.

Als je 'm op leer wilt dragen zou ik met geen stok een moderne 44GS kast aanraken.



Toch de reden waarom ik in ultimo teleurgesteld ben in mijn GS. Er is iets niet goed aan die kastvorm. Ook vind ik het jammer dat ie een five link bracelet heeft. Dat is net een tikje te veel in de richting van de jaren 90. Ik had liever een volledig gebrushed oyster band gezien. Met een iets agressievere taper. :slight_smile:

Hoe langer ik hier over nadenk, hoe meer ik tot de conclusie kom dat ik eens een OP moet proberen.

11 likes

I hear ya. Heb mijn 375 ook nooit op leer gedragen. Al vond ik 'm bij Rik @GMTplus1 goed staan. De stalen 5-link band heb ik soms ook m’n twijfels bij. Hij complementeert de kast erg goed, maar soms vind ik het geheel weer iets té bling. En dan zou een 3-link band 'm denk ik erg goed staan. Ah well…a trip down memory lane. Wat een beauty. :nerd_face:

13 likes

Helemaal eens Chris. Die moderne GS kasten passen echt niet op leer. De lugs worden een soort hoorntjes.
De afgeronde 5-piece band misstaat m.i. ook op de hoekige kast. Het is het allemaal net niet

Met een wat dikkere band kan je nog redelijk wegkomen.

12 likes

Een dikkere band, niet padded, helpt enorm

Deze komt eerdaags retour van Seiko NL na een light polish, ben erg benieuwd!

13 likes

SBGX259? Zijn er niet veel van op het forum volgens mij, fraaie keuze :ok_hand:

5 likes

Ik weet dat het hier allemaal om meningen gaat daarom gooi ik de mijne er ook maar in.

De 375 is bedoeld om op staal te dragen. Zo is die ontworpen. Dus dat daarom het een net niet horloge omdat leer niet zo lekker past vind ik een wat vreemde redenatie. Dat is ook van toepassing wat mij betreft op de 5 piece bracelet. De 373 en 375 zijn echte glimmerds. Dus was mij betreft hoort daar ook een zo’n bracelet bij.
Ik wilde het even kwijt :rofl::rofl:

10 likes

Ik snap de logica ook niet.

Het is een GMT. Waarom is dan zo’n enorm duiker formaat nodig?

1 like

Ja, dit is belangrijk. Anders misstaat het helemaal.
Een geborstelde 3 piece oyster op glimmende lugs misstaat trouwens ook. Is echt geen porem.
Dat laatste is geen mening, maar een feit :rofl:

6 likes

Dit is bij alle GS’en op staal zo heb ik al ondervonden. Als de kast voor een stalen band ontworpen is, best op staal houden (tenzij je er echt een dikke canvas op steekt bv).

Daarom heb ik er 2: eentje op staal (volledig geborsteld) en een elegance collection stuk op leer :wink:

2 likes

En waarom niet padded???

Zelden een dunne flink padded band gezien