Laat je Grand Seiko zien VI

Absoluut…ik draag altijd wollen truien op maat.

9 likes

Bedankt voor de reactie, het is helaas een import uit Japan dus valt al zeker buiten garantie. Maar ga er inderdaad eens voor langsgaan bij een dealer.

Voor zover ik weet mogen zij GS wel niet zelf servicen en worden deze altijd opgestuurd. Hopelijk valt de prijs dan wat mee!

1 like

Mooi horloge! Kopen? :rofl:

1 like

:sweat_smile: ja blijft een beauty.

1 like

Ja, je zeit ja. Verkocht :ok_hand:

2 likes

:fu: :kissing_heart:

1 like

Garantie is wereldwijd dacht ik, gelijk waar hij vandaan komt. Soms rekent de AD dan wel iets van verzendkosten, maar je zou er geen verdere kosten mogen aan hebben (als je klacht ontvankelijk verklaard wordt natuurlijk).

Welk model heb je? :slight_smile:

1 like

Voor mij oogt het niet optimaal. Ik denk dat ie het beter zou doen op een NATO.

Die lugvorm is… Laat me het anders zeggen: deze Presage oogt eleganter omwille van de facetrand aan de binnenkant van de lug,

Dus ofschoon de Presage een dikkere middenkast heeft dan de SGBX261 quartz, en überhaupt dikker is, oogt hij op leer mooier vanwege dat randje., ook al zou deze rustig een millimeter af mogen vallen.

We zijn nu heel, heel erg aan het mierenneuken. Maarrr… Als ik meer dan 3500 aan een horloge ga verspijkeren wil ik dat het iets meer is dan

Misschien ligt mijn lat te hoog, dat kan. Maar in mijn ervaringen met GS, Stargates, Sumo’s en diverse andere Seiko horloges heb ik wel geleerd dat lug design soms hit and miss is voor leernichten.

2 likes

Ik snap het. Ik denk dat je gelijk heeft. Ben met mijn SBGX261 op metal heel blij, maar op die foto zit het leer te laag, duidelijk. Zelf nooit met strap geprobeerd. Mijn Sarb033 vond ik op leer beter dan op metal, omdat de kast best wel hoog opbouwt en het leer hield hem beter op zijn plek. Maar desondanks zijn Sarbs en Presages (en GSen behalve quartzers) voor mij te dik en clunky om als dressers te kunnen functioneren.

Ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat leer inderdaad veel te laag zit. Je moet al een hele dikke strap ertussen steken om het te doen werken en dat staat ook niet mooi. Staal is the way to go… gelukkig is ie perfect op die stalen band imho :wink:

1 like

Yup, mijn ervaring ook met m’n SARB033, 035, 017 en nu mijn SRP197: De lug holes zitten hoger op de lug, en ze zijn niet drilled, dus je moet iets meer pielen om de bracelet er af te krijgen, maar ze doen het uitstekend op leer.

QED:

Zie wederom een klein facetje aan de binnenkant van de lug, een hogere positie van de band ten opzichte van de bovenkant van de lug, en je bent spekkoper.

Als er nou toch eens iemand van Seiko Nederland op dit forum rond zou hangen die die feedback mee kon nemen naar ome Grand Seiko. Want het is een hele simpele tweak die veel genot zou geven. :slight_smile: Lughole hoger zetten, en niet meer de hele lug doorboren. :slight_smile:

3 likes

Heb nog eens gekeken en helaas zit er geen garantie meer op. Is een SBGX097 van 2017!

1 like

Kan het niet gewoon en-en? Dus dubbele lug gaatjes? Patent aanvragen!

1 like

Niets aan te doen dan… geen idee wat een service kost van een quartz, maar het zal vast wel kunnen :blush:

Er zijn horloges die dubbele lug holes hebben. Dus rijk worden van een patent hierop zal (net) niet meer lukken :slight_smile:

Maar je kunt natuurlijk ook zelf een paar extra lug holes in de kast boren. Zo ingewikkeld is dat nou ook weer niet. Heb het bij een Seiko en een IWC ingenieur al eens gedaan.

Quora over lug holes

2 likes

Ik vind mijn SBGA283 op leer (18mm bandje) verrassend goed staan. Hij is direct een stuk chiquer

Aansluiting kast / band is niet perfect maar wat mij betreft een bescheiden voldoende.

11 likes

Ik zat te denken aan een lederen band waar je, in plaats van het gat voor de spring bar in het midden te zetten, een lus hebt aan de onderkant, met daarboven op een wat dikkere laag leer, die dan heel snel terug loopt van 4.5mm dikte naar 3 naar 2,5 onder aan de pols. Ik vraag me af of bandenboeren niet zoiets zouden kunnen maken als je ze zo’n GS geeft.

Ik wil ook weer geen op de kast aansluitende band, dat vind ik ook weer lelijk, dus graag wel een recht eind houden. :slight_smile:

Nee, sorry, da’s net zo sjiek als een slecht zittend pak op een middelbare man in matige vorm.

Ten eerste is het een padded band, waardoor je die afgeknepen dikte ervaart aan de lugs met een bol midden.

Ten tweede zie je op foto twee duidelijk dat de lug holes te ver naar achter zitten waardoor je overhang krijgt van de lugs ten opzichte van de band.

Tot slot zie je in foto vier heel erg duidelijk dat de lug holes te laag zitten waardoor je een stuk scherp staal krijgt.

De combinatie van die twee problemen zie je op foto vijf dan weer. Aan de pols is het een soort van OK-ish, maar kunnen we rustig stellen dat het bandje afbreuk doet aan het horloge.

Waarom zijn al die strakke elegance modellen toch zo’n pauperige 30m WR? Pff.

1 like

Die gaan maar matig geïnteresseerd zijn in het verhaal, vrees ik. Het horloge is Japanse import, ik denk dat zij 'm op z’n hoogst naar Seiko Nederland op gaan sturen. Die mogen overigens GS wel zeker servicen, ze doen alleen geen Zaratsu polijstwerk van grotere schades. Dus voor laser welding en restauratie worden ze opgestuurd.

Een vriend van me die een dergelijk verhaal bij Seiko Denemarken probeerde duidelijk te maken stuurde z’n horloge op en kreeg het linea recta terug gestuurd dat het zich binnen de bandbreedte van Seiko’s specificatie gedroeg. Ik zou zelf eerst even met de Seiko Boutique in Amsterdam bellen of met Seiko Nederland bellen om een voorlopige stellingname te krijgen, dan weet je direct wat de water-temperatuur is. :slight_smile:

:joy::joy::joy::+1:t3:

(een slecht zittend pak is altijd een misser :wink:)

1 like

Ik herhaal

:point_up:

6 likes