Laat je Grand Seiko zien VI

Ah, een heel stuk over leer of staal.

Ik doe mee, niet op leer dit:

13 likes

Ik vind hem prachtig zo.

1 like

Nope, handgewonden springdrive gewoon 30 mtr.

1 like

Bedankt voor de volledigheid. De SBGA407 en SBGA293 hebben 100m en ik dacht de modellen op staal ook. Spijtig dat ze het niet doorzetten naar de nieuwe handwinders :thinking:

2 likes

Gewoon op leer (SBGA407 ziet prachtig uit) kopen en je hebt geen last van niet goed uitziende horlogebandjes. De bracelet van GS is toch van mindere kwaliteit voor zijn prijscategorie. Vergelijkbaar met Orient Star oid. Orient Star heeft trouwens micro aanpassing :sweat_smile:

3 likes

Hier valt niets tegen in te brengen, vandaar de stilte :smile:

1 like

Serieus?

Oriënt???

2 likes

Het is nochtans niet van zijn gewoonte :grinning_face_with_smiling_eyes: ofwel is hij al onderweg naar de AD…

1 like

Sorry dat even zo reageer hoor, maar manmanman wat kansloos. :sweat_smile:

Heb je ooit een GS band in handen gehad??

1 like

Dat zal het zijn :man_cartwheeling:t2:

1 like

Ja was als een grapje bedoeld Seiko/Epson/Orient :laughing:.
Dat de Zwitserse horloges in de prijsklasse van GS het beter doen op bracelet gebied kun je niet ontkennen.

Ik vind de bracelet eigenlijk dan goed meevallen. De schroefjes gaan er gemakkelijk in en uit, de endlinks zitten goed. Het is vooral het hergebruiken van dezelfde banden op alle horloges die me wat tegenstaat (dan krijg je ronde hoeken naast een rechte 44GS kast dus).

De sluiting, daar zal iedereen het over eens zijn. Solide genoeg, maar dat is het dan ook. Loopt niet mooi door in de band, geen micro aanpassing, geen aanpassing zonder tools enz.

Ahja, we moeten wat te klagen hebben hé :slight_smile:

1 like

Hap hap haha zie mijn andere reactie. Kansloos mag je het vinden maar niemand houdt mij tegen om mijn mening hier te delen.
GS bracelet is kansloos als je het vergelijkt met een Zwitsers horloge van €4000-8000

1 like

Al die Grand Seiko’s hier, prachtige horloges zijn het!

8 likes

Ga je gauw?! :rofl:

De 5-piece band zijn echt top banden. Daar kan Omega (zelfde prijsklasse) nog wat van leren

3 likes

Een band heeft meerdere facetten als het om kwaliteit gaat.

Feit dat je idee de micro adjustment begint zegt genoeg over je beperkte blik op dit vlak.

1 like

Nou, als je knuppel in het hoenderhok wil gooien mag dat en een mening hebben natuurlijk ook. :smiley:

Maar ik heb zelfs vergelijkende foto’s op het forum in een topic gezet van GS en Omega AT.

Maar dan durf ik toch echt te zeggen dat de Omega AT op staal toch echt minder afgewerkt is dan zelfs een “goeiekope” instap GS. Die GS-banden zijn echt wel een trede hoger, durf ik na live vergelijk, en ze beiden naast elkaar in bezit gehad te hebben, volmondig te beweren.

Als het punt is dat er geen microverstelling op de GS banden zit, dan heb je gelijk. Daar tegenover staat dat je met de hele en net geen halve schakels alle soorten GS-banden prima en prettig op maat kunt maken.

8 likes

Nou ik vind hem juist mooi klein, Niet zo’n knots onderaan je pols als met een R… of een T…

En over de kwaliteit. Ik zag net op watchbox reviews dat een Patek op staal gewoon pins & sleeve heeft ipv schroefverbindingen. Dus hoezo zijn Zwitserse merken beter?

En ok, geen snelverstelling, maar als je het systeem van hele en 2/3e links begrijpt dan is er toch echt wel een goede passing te maken. Ook al zou een uitkliksysteem zoals ik dat bv bij JLC heb gezien wel mooi zijn.

5 likes

Precies dat.

In de winter zit mijn GMT perfect, in de zomer zou ik een tikje losser kunnen gebruiken. Om daarvoor links te beginnen wisselen, vind ik dan vervelend. Dus er is wel wat voor te zeggen :slight_smile:

Dat zeker, en mooi afgewerkt. Alleen vind ik het slordig dat het lipje boven de band uit komt.

Bij de Birch doen ze het wel al netter! Dit vind ik top :+1:

image

Meer het IWC systeem is mijns inziens perfect. Een iets groter vlak qua sluiting en minder mooi afgewerkt dan een GS sluiting, maar heerlijk om even lichter te zetten. De links vervangen is ook leuker om te zien dan schroeven.

Zet hier eens de GS afwerking op! Het zou prachtig zijn moest Grand Seiko dit updaten met een heel elegant systeem die alle Zwitsers direct naar huis stuurt. Waar een wil is, is een weg :slight_smile:

8 likes