Laat je Grand Seiko zien VI

Dit slaat inderdaad gewoon nergens op. Net zoals het uurwerk in veel high end zwitserse horloges geen hacking heeft. Zoals een Reverso bv, om maar eentje te noemen binnen mijn bereik :man_facepalming:

1 like

Heel mooi! Welke referentie is dat?

1 like

De SBGX269

1 like

Heb sinds een maand een sbgx263 en de kwaliteit is echt meer dan prima. Ook vergeleken met Zwitserse horloges in de prijscategorie die je noemt.

Wellicht aan het trollen?

IMHO zijn het vooral ander soort stalen banden dan bij de zwitserse alternatieven(wat natuurlijk al vreemd is om die allemaal op een hoop te gooien), niet zozeer beter/slechter.
Die hebben in mijn (al dan niet beperkte) ervaring iets minder speling, en voelen daardoor iets strakker.
Maar daardoor vind ik juist de GS stalen banden comfortabeler.
Maar dat heeft naar mijn idee niks te maken met afwerking, want die is subliem.
Het is denk ik oprecht een keuze.

Maar goed het oorsprongkelijke bericht neigt inderdaad wat naar

:joy:

Dus genoeg gezever , tijd voor plaatjes

En natuurlijk de close-up…

De reflectie van de wijzers op de indexen(of hier op het logo) .
Dat gaat mij voorlopig niet vervelen :sunglasses:

26 likes

Ik vind babyblauw eigenlijk best lelijk. Sorry. Oh, en hij is me te groot. Als dat ding 39x46x11mm was hadden we het ergens over kunnen hebben. Ik wacht nog op een niet-blauwe versie van de Omiwatari, omdat ik de SBGY008 weliswaar prachtig vind, maar ik (vind ik) de doekoe niet heb om dit te doen:

Merk de diamanten inlay over de flank op. Ik vind dit toch echt de manier om een luxe Spring Drive te bouwen.

Intussen is dit proportionele perfectie:

38x11,4mm, waarvan de laatste millimeter toch echt in het überbolle glas zit. En 50m waterdicht. Want het stoort me enorm dat al die dress toko’s hun horloges splash proof maken, of 30m waterdicht.

Tja, ik heb maar een paar bracelets geprobeerd, want serieuze horloges worden op leder verkocht, en niet op staal, maar goed, laat ik mee gaan in je fantasie.

Tudor en Rolex vallen allebei af vanwege de wanstaltig grote clasp die er onder hangt. Die is te breed en te dik, waardoor de bracelet ondanks de taper niet fijn voelt. Dit dus:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190209/47e34af0378e6a08465763e1193bb998.jpg

Bah. Zo oncomfortabel. Dat doen ze wel goed op de bezelloze BB36, als ik het me goed herinner, maar het gros is te groot.

Omega’s AquaTerra komt nog het dichtst in de buurt van de Heritage serie van GS. Sporthorloges met een dressy randje, en daar zie je dat ze een blinde vlindersluiting hebben gekozen met halve links.

Nu heb ik iets tegen vlindersluitingen, want het gebeurd me maar uiterst zelden dat de gekozen kromming aansluit op de vorm van m’n pols. Vlindersluitingen zijn vaak oncomfortabeler dan vouwsluitingen.

Maar goed: De AquaTerra dus:

Laten we het omdraaien: Welke bracelet vind je beter?

Ik geef toe dat 1 gaatje snelverstelling op de clasp een mooie was geweest, maar het laatste wat ik zou willen is dat ze bij Grand Seiko gaan rommelen aan deze formule:

Het is één van de weinige comfortabele bracelets. Het enige wat ik er aan zou willen doen is het afschaffen van de schroeven:

Want zeg nou zelf, pin and collar is de stabielere oplossing. Dat weet iedereen. Bovendien vind ik schroefkoppen lelijk. Banden met schroeven zouden mordicus verboden moeten worden.

Honorable mentions voor de Cartier Santos medium. Die bracelet was echt, echt fantastisch.

Dus:

1. Ja, dat kunnen we ontkennen
  2. Ralph, ben jij dat nou? :slight_smile: We houden je ook niet tegen. We vinden het alleen onzin. Waarbij, Orient maakt voor het geld een prima bracelet. Low end Seiko eigenlijk ook.

Eh…
Hee.

Ik sta gecorrigeerd. :+1: Dus @Smo’s suggestie is robuuster dan ik dacht.

Donders. Dank je! Nu heb ik dingen om over na te denken. De maat, da’s wel een dingetje, maar ik zal eens gaan passen.

8 likes

Pin & collar is beter dan schroeven. :slight_smile: We kunnen wat leren van Patek.

Ik zoek nog een Calatrava voor 4000-8000 Euro. Daar mag een pin & collar bracelet bij zitten. :slight_smile:

1 like

De 407 moet je voor zijn qua kleur, de 293 is wat universeler.
De maat heeft wel wat! Je hebt wat om de pols, maar doordat alles afgerond is, draagt het comfortabel. En de volledig gepolijste kast met facetten op de lugs is een plezier om naar te kijken. Misschien niet kopen, maar zeker eens passen als je bij een AD bent :ok_hand:

10 likes

231 :nerd_face: :v:

3 likes

Ook gaaf! :sunglasses:

Past helaas niet binnen FATC’s 50m+ regel :wink:

1 like

Zo lekker spiegelen …

13 likes

En dat is al een afgezwakte 100m+ regel. :slight_smile: Maar goed, ik heb nu twee opties, de 407 en de 465 met bracelet. Die eerste zit wel in het vaarwater van m’n King Seiko, en die doe ik echt niet weg. Ik zal het eens fluks in de gaten houden. Misschien komt er nog een variatie op de 407 die een interessante dial heeft.

:+1:

1 like

Ze mogen gerust nog wat variaties uitbrengen inderdaad! Elke week komt er wel wat nieuws weer, dus wie weet :+1:

Money well spent!

Na de light polish bij Seiko NL is hij weer in nieuwstaat en rete scherp, ben er erg tevreden mee!
Eerlijke prijs ook van €107 incl verzendingen, travel case, nieuwe pushpins en vervangen van pakkingen van de kroon, achterdeksel en het glas. Uurwerk is blijkbaar uit de kast gehaald. :+1:

30 likes

De hoeken bij de lugs en overgang gepolijst > geborstelde zijkant ook? Ik hoop het echt voor je, maar de 44gs welke ik had was echt te rond gemaakt door hen.

2 likes

Gerustellend dit, dank! Hoef ik niet meer met zenuwen naar elk krasje te kijken!

13 likes

Ik zal straks wat fotoos proberen, in de wetenschap niet Gods Gift to Photography te zijn🤓

4 likes

Ik moet zeggen dat ik op de foto ook wat afrondingen meende te zien. Ik hoop natuurlijk voor @GMTplus1 dat hij echt retestrak is. Maar mijn ervaring met vintage GS is dat die er in het echt iets beter uitzien dan op eigen foto’s, omdat je op de foto’s de afrondingen op de vlakken van de 44GS kast sneller ziet dan met je oog. En een vintage heeft al snel ergens een een lichte polijstbeurt gehad in de afgelopen 50 jaar.

1 like

Een impressie

17 likes

Grote jongen met zijn 42mm
Eenvoudige 3 link schakels
Volledig brushed
Geen symetrie verstorende datum
TOP!!!

15 likes