Eens! Prachtige rustige wijzerplaat, interessant door het spelen met het licht. Beetje vintage uitstraling, draagt zeer comfortabel.
Mijn SLGH005 is nu juist retour richting Japan, omdat de sluiting het na een maand of 8 begaf
Waarom naar Japan? Dat is toch een 13 in een dozijn band, die hebben ze toch wel liggen in Schiedam?
Ik vind GS banden prima. Mooie kleine sluiting, goed af te stellen door het systeem met de 2/3e links (dat je even moet begrijpen).
Aaah dat is zonde om te horen! Wat was er precies stuk gegaan? Kan ik het in de gaten houden.
En waarom moest het hele horloge mee?
De sluiting klikte niet meer dicht; was gewoon versleten.
En het hele horloge ging mee wegens ook nog eens een productie fout op de wijzerplaat (geen type aanduiding op 6 uur).
Vond het opzich niet storend, had het eerst niet eens gezien, maar aangezien hij toch weg moest ivm de band, gelijk maar laten doen.
Wat!!! In Rolex land zou dit leiden tot tenminste een vertienvoudiging van de waarde. In Grand Seiko land tot een berisping van de wijzerplaatmedewerker van dienst. Ik zou de wijzerplaat hebben gelaten, alleen de band svp.
Ik wou net zeggen ja Eigenlijk is het bij de perfectionistische Japanners een nog groter wonder dat zo’n dial de fabriek uit is gegaan. Ik had het zeker zo gelaten en dan over een paar jaar verkopen “Super rare no JAPAN 9SA5 on dial”
Precies!
Lekker ehh.
De wijzerplaat is soms een echte kameleon en voor 2999 een koopje waarvan de koper geen spijt zal krijgen
Ik heb m er maar weer af gehaald. Ga niet lopen schooien om een koper die dat er niet voor over heeft. 3k is meer dan fair, op chrono alleen nog buiten de EU te koop & daar al minimaal 3k. Komt nog 25% bij dus.
Groot gelijk
Neem aan de quartz-versie?
Als je een zilverwitte sunburst zouden hebben zou ik het meteen gaan afhalen.
Quartz inderdaad.
En als hij zilver wit zou zijn mocht je hem zo afhalen. De champagne platen van GS zijn onovertroffen.
Cross post… een NA en ander horloge terug van onderhoud hielden hem even in de doos, maar zo onnodig. Wat een geweldig horloge is het toch. Waar je een ETA automaat moet helpen om met al die thuis kantooruren niet stil te vallen, is een Spring Drive na een luie zondag alweer half vol. Geweldig.
Mag ik mee doen met een vunzige crosspost?
En heb jij schroevendraaiers thuis waar je die band mee kunt verstellen? Mijn 1,2mm van de Chronomaster waren te groot, de Seiko boutique claimde dat het speciaaltjes waren, maar ik denk dat 1mm moet werken.
@vierport, wat gebruik jij om GS te verstellen? Een Bergeon 1mm? Ik wil de mannen van de Boutique niet lastig vallen, maar er moeten schakels van links naar rechts om de sluiting worden verplaatst om 'm netjes te centreren.
Heel nice! Gefeliciteerd
Ik gebruik een Bergeon 140. Dat zal wel 1.4mm zijn. Past perfect op de bandschroeven van mijn GSen