Een crosspost waarvandaan dan? Ik zie geen NA topic. Maar is hij binnen? Gefeliciteerd met deze prachtige spring drive!
Ik gebruik zelf Bergeon rood, geen idee wat de afmeting daarvan precies is. Ik heb zo’n Bergeon setje met 5 (ofzo) kleuren.
Een crosspost waarvandaan dan? Ik zie geen NA topic. Maar is hij binnen? Gefeliciteerd met deze prachtige spring drive!
Ik gebruik zelf Bergeon rood, geen idee wat de afmeting daarvan precies is. Ik heb zo’n Bergeon setje met 5 (ofzo) kleuren.
Van een Seiko monteur heb ik begrepen dat de officiele manier is om deze schroevendraaiers te gebruiken. Die zorgen dat de randen van de kop van de schroeven niet beschadigen.
Ik vind ze zelf superhandig. Je kunt veel kracht zetten (niet alleen op je GS) zonder bang te zijn dat kop beschadigd of de schroevendraaier er uit vliegt.
Ja, dat zijn de mooiste voor deze klus
Gefeliciteerd , mooi horloge
Ik had 'm al in Wat Dragen We Vandaag gezet.
Die komt nog. Ik moet even nadenken over dit horloge.
Dank je.
Ik had geen 1,2mm, zo blijkt. De Citizen had een 160 nodig, ik zie dat ik 2 160’s heb en 1 300. Dus heb ik gelijk maar even een 100, 120 en 140 besteld.
Tja, ik denk dat het met beleid ook met een Bergeon moet lukken, maar dank voor de tip. Als dat niet wil ga ik er eentje scoren.
Is er iemand hier die ervaring heeft met de duik sluiting en de adjustments er van? Ik heb met mijn horloge geen verdere mogelijkheid meet te verstellen maar merk dat deze echt te los zit nu met de koudere dagen.
Hij is echt mooi zeg! Ik stel voor binnenkort eens de twee naast elkaar te leggen.
Ik heb hier een Bergeon 1,00mm, die heb ik gebruikt om een goedkope, maar betere, aftermarketband voor de NY0040 op maat te maken. IMisschien de zijkanten van de band dan wel afplakken met tape en daardoorheen schroeven? Die tip kreeg ik ooit, maar op dat goedkope ding is het zonder schade gelukt, zonder tape.
Wat een pracht! Heerlijke wijzerplaat.
Dat ziet er prachtig uit. Ik ben benieuwd naar je review. Dit kan zomaar een populaire GS worden.
Zo doe ik het altijd. Zijkant afplakken en daar doorheen steken.
Mooie combinatie👍🏻
Bedoel de on the fly adjustment ter verduidelijking, erg benieuwd naar ervaringen.
Probeer het eens echt goed met de 2/3e schakels. Als hij nu “echt” te los zit, moet je nu proberen er 1/3e uit te halen, en dan kijk je of je het redt op de warmere dagen. Dat doe je niet door er een “halve” uit te halen omdat een “halve” geen “halve” is bij GS, maar het zijn eigenlijk 2/3e zodat je fijnmaziger mogelijkheden hebt.
Wil je 1/3e kleiner
Dan ga je dus 1/3e kleiner, en kun je kijken of je dat redt als je pols weer iets toeneemt.
Als je nog 1/3e kleiner wilt, dan doorloop je deze check nog eens met de nieuwe situatie.
Punt bij mij is dat ik kan de ene dag ergens in zonnig oord zitten en andere dag tegen de poolcirkel aan zitten. Horloge zit nu goed lichtelijk strak op warme dagen maar als het koud is gewoon echt los (kan tussen pols en sluiting door kijken) vandaar mijn vraag naar de GS sluiting met verstelling on the fly.
Al mijn horloges waar ik mee hebben microadjustments on the fly.
Gave foto zeg!
Thanks, was een beetje aan het klooien met het fototoestel op timer en ik vond hem ook wel geslaagd
Haha, leuk schema maar het klopt niet. Sort of. Ik vind mijn methode beter.