Laat je Grand Seiko zien VI

Waarom zou je dit willen?! :confounded:

Geef mij maar het titanium origineel:

9 likes

Ik zou 't ook niet moeten hebben zo hoor.
De originele titanium is the way to go👌

1 like

Kwalitatief top natuurlijk. Bij het passen viel mij op dat ik ‘m, voor een sportief model, misschien net iets te klein vond ogen. De korte lugs, die ook sterk aflopen, zorgen daarvoor denk ik.

Hoe vind jij dat?

1 like

Ik vind 'm zeker niet te klein, gewoon zoals het hoort voor een 39mm. Het is maar wat je gewend bent ook natuurlijk.
De combinatie van de “male endlink” en de korte lugs zorgt dat de band in een hele mooie boog loopt vanuit de kast, waar je anders we vaak een knik ziet naar beneden bij de kleiner gepolsten onder ons (17cm hier).
Bij lange rechte lugs met een “female endlink” heb je het omgekeerde effect, dat vind ik niet mooi. Even kijken of ik ergens een foto heb die dit illustreert:

tov bv een 65:

De endlink zit ook van bovenaf gezien mooi onder de bezel. Daarom vind ik het eigenlijk één van de meest coherente ontwerpen van GS. Want vaak is de endlink - case combi toch een minpunt bij GS imho.

Waarom ik 'm telkens weer verkoop is een andere vraag… Maar die onrust kennen we hier allemaal wel denk ik :wink:

14 likes

4 likes

Opletten in deze tijden natuurlijk, je hebt ongetwijfeld nog allerhande non-binaire benamingen :wink:

1 like

38 likes

Blijft een van de mooiere.

2 likes

Zeer mooie SBGH271 en wederom ongelooflijk hoe het patroon op de dial soms helemaal verdwijnt of omgekeerd zich maar af en toe laat zien.

Ik heb me al afgevraagd of dit bij de whirlpool van @Gosz ook het geval is.

2 likes

Dat is heel gaaf inderdaad.
Heb wel moeite met foto’s schieten bij deze merk ik. 9/10 van de foto’s verwijder ik meteen omdat die het horloge geen recht doen. Misschien helpt een fotografie cursus :grimacing:

25 likes

Johhhh GS. Zuigt op foto’s.

2 likes

True.

Zoals deze, hier ben ik nog steeds niet over uit. Het verschil tussen top of flop foto’s is bij deze gewoon te groot om deze op afstand te gaan kopen:

11 likes

20 likes

IRL komt het horloge zeker beter tot zijn recht.

Om alles goed op beeld vast te leggen zou je eigenlijk iets anders dan je telefoon moeten gebruiken…:wink:

18 likes

Zoveel prachtige Grand Seiko in het blauw, echter niet degene waar ik op wacht :sob:

2 likes

Misschien is mijn SBGN wel het horloge waarvan je nog niet weet dat je hem eigenlijk wel wilt… :innocent::wink:

4 likes

yep, die van @illewoare heeft een blauwe plaat :nerd_face:

2 likes

Maar wel een paar die zeker op mijn shortlist zouden staan als ik er nog geen had.

1 like