Dat is heel gaaf inderdaad.
Heb wel moeite met foto’s schieten bij deze merk ik. 9/10 van de foto’s verwijder ik meteen omdat die het horloge geen recht doen. Misschien helpt een fotografie cursus
Johhhh GS. Zuigt op foto’s.
True.
Zoals deze, hier ben ik nog steeds niet over uit. Het verschil tussen top of flop foto’s is bij deze gewoon te groot om deze op afstand te gaan kopen:
IRL komt het horloge zeker beter tot zijn recht.
Om alles goed op beeld vast te leggen zou je eigenlijk iets anders dan je telefoon moeten gebruiken…
Zoveel prachtige Grand Seiko in het blauw, echter niet degene waar ik op wacht
Waar wacht je op?
Misschien is mijn SBGN wel het horloge waarvan je nog niet weet dat je hem eigenlijk wel wilt…
Maar wel een paar die zeker op mijn shortlist zouden staan als ik er nog geen had.
SBGA373 of SBGA465 vermoed ik dat de grootste kans maken(die verwacht ik niet te koop aangezien alleen @Fate_Amenable_To_Change die heeft tot op heden )… Kan ook nog een SBGA211 of SBGA413 worden… Maar weet niet of ik weer zoveel geld in de hobby wil steken… Vereisten in ieder geval Spring Drive, stalen band en lichte wijzerplaat (wit, zilver, champagne). Bij voorkeur een stalen model, titanium is niet uitgesloten. Qua model en kleurstelling ben ik al het langst een fan van de SBGA413 waarvan voor mij het enige nadeel prijs en titanium zijn… Blauwe wijzerplaten vind ik vaak het mooist, maar heb dit dus al te veel in de collectie…
Tja.
Er staat een SBGA283 te koop waarvan ik me afvraag waarom niemand dat ding nog gekocht heeft. Al de voordelen van mijn SBGA465 dus ook aanwezig: Sobere power reserve zonder reliëf, cleane erg draagbare kast die het ook op leer doet. Check. Minder krasgevoelig, want brushed lugs. Check.
Ik zou hier toch eens naar kijken:
Natuurlijk is de 44GS kast mooi qua ontwerp. Maar die is in mijn ogen alleen echt echt mooi in de kwarts versie die ik had, omdat de 44GS kast in mijn optiek nooit boven de 10mm dikte uit moet gaan komen. Daarom zou ik naar die SBGA283 gaan loeren.
Dat kun je vergeten. Die gaat niet weg. Dat riep ik ook ooit van m’n SBGV239, maar voortschrijdend inzicht leert mij dat dit voor mij één GS is uit een kort rijtje die echt perfect voor me zijn qua pasvorm, draagcomfort, gewicht en configuratie. Dus nee. Je kunt het telefoonnummer van ome Magi opzoeken of bij een dealer langs.
Die staan ook in het blauw.
Praat eens met @Tilo man, dat ding staat daar maar voor een scheet en een knikker hartstikke benaderbaar te zijn. En hij is zo lekker draagbaar als wat.
De kras op de bezel zal hier icm met de prijs vast een groot aandeel in hebben.
Dit dus, contact is er (geweest)…
Daarbij vind ik persoonlijk de vorm van de indexen (veel) minder mooi bij de SBGA283. En ergens denk ik de, door velen gehate sneeuwschuiver, wel typerend zijn en daardoor iets hebben voor Grand Seiko. De hoogte en de krasgevoelige lugs zijn minder bij de SBGA373…
Snap ik niet. Het is een sporthorloge, de bezel gaat geraakt worden. Dat ding staat al 850 ballen onder de goedkoopste prijs van Chrono te koop.
Als je nou bedenkt dat dat ding koud een jaar en twee maanden oud is, en als je dan bedenkt dat je bij Seiko Nederland voor 200 Euro een nieuwe bezel met verse pakkingen alom te pakken hebt, dan is dat toch een rete-goekope manier om aan een Spring Drive te geraken?
Ik zou 'm zo kopen (waarbij ik er nog 100 - 150 af probeerde te praten, want nieuwe bezel), lekker vijf jaar dragen en als ik ooit over die bezel ging vallen sloeg ik er 180-200 ballen op stuk om een nieuwe te zetten. Oh well. De enige reden dat ik het niet gedaan heb is omdat ik die kirazuri plaat wilde hebben.
Gelukkig zijn de chrono prijzen niet voor iedereen het uitgangspunt.
Zo raar is dat toch niet, dat je in de EU voor 3420 Euro een nagelnieuwe SBGA283 kan sourcen? Ik denk dat Magi nog een tikkie goedkoper is, maar als je bedenkt dat Seiko AD’s geen korting meer boven 5% mogen geven zijn dat toch best OK prijzen?
Wat een onzin…
Onderbouwing: laatste gs bij mij bekend, die verkocht is bij de dealer had 15% korting