Laat je Grand Seiko zien VI

Spam spam eggs and spam…:man_shrugging::grin:

18 likes

Lummel.

2 likes

Ploert

2 likes

Even serieus, ik verbaas me oprecht over hoezeer ik een HAQ mis in de verzameling. Ik had vroeger altijd een Citizen Promaster Sky als referentietijd, maar die was wat wonky, want niet zo makkelijk afleesbaar.

Gaandeweg heb ik die GS tot op de seconde gezet en was het m’n nette grab ‘n’ go voor wanneer ik geen zin had om wat op te winden, en ik gebruikte hem om alles wat ik uit de kist grabbelde op tijd te zetten.

Toch zal ik blij zijn als er weer eentje is. Ik hoop deze week nog.

8 likes

Grab and Go naar de Albert Heijn dan maar

21 likes

Spijtig dat die SBGX261 niet leverbaar was. Was er een reden voor? Of zouden ze er ook uit gaan?

Niet leverbaar, niet leverbaar… Hij ligt voor zonder korting bij de Seiko Boutique en meer dan een paar juweliers. Het is gewoon zo dat ik hem via SoloJapan pas ergens eind April zou kunnen krijgen. Dus dat.

Of hij er uit gaat, dat zou me verbazen, maar wie ben ik?

1 like

Mij ook, het is de basis van de quartz collectie. Tenzij ze een uurwerk update gaan doen, zoals ze met de 40mm’s gedaan hebben.

Hij zal er inderdaad gewoon niet aan geraken, net zoals met mijn GMT destijds. Misschien dat er minder geschoven wordt naar de grijze dealers op instructie van GS zelf… Maar goed, dat is allemaal speculatie natuurlijk :slight_smile:

2 likes

23 likes

28 likes

22 likes

Haha dan moet je dus eigenlijk een oceanus of een astron (of een 5610 maar die is digitaal) hebben :zipper_mouth_face::speak_no_evil:

1 like

Vandaag deze twee naast elkaar gezien. Voor mij een onmogelijke keuze

12 likes

Niet te doen onder dit licht! Maar hoe zag het er in buitenlicht of voor het oog uit?

En die twee GMT’s van @koetsjh en de blauwe van @breakie zijn prachtig zo op de foto.

3 likes

Ik was in de GS Boutique in London en ben maar niet naar buiten gelopen :joy::joy:

3 likes

Klopt ik zet ze hiermee goed en draag ze gewoon ook veel want heeft alles wat ik leuk vind: licht, draagt klein, krasbestendig en (persoonlijk) knap. Mijn excuses voor het posten van een niet GS :slight_smile:

1 like

De spring drive white birch is subtieler dan de eerste versie. Dat zie je ook goed aan je foto. Ik vind de uurwijzer en de indice op 12 te lomp, maar als ik er eentje moest nemen dan de subtielste van de twee.

Amsterdam heeft ze ook allebei liggen, en Ramon is een schappelijke kerel, als je het hem netjes vraagt en je ziet er niet uit als een sprinter is het geen punt. Dat gezegd hebbende, ze staan vlak bij het raam. :slight_smile:

Maar waarom de white birch het model van het moment is geworden is me een raadsel. Ik vind de Shunbun, Lake Suwa, Snowflake en Kirazuri dials eigenlijk allemaal mooier.

Kan iemand me de fascinatie met dat patroon uitleggen?

Nee hoor. Ik zet gewoon éénmalig de quartz goed op een time server, en dan heb ik drie jaar lang de correcte tijd. Het eerste jaar max 10 seconden afwijking, het tweede 20 en het derde 30. In de praktijk lopen ze nog veel schoner ook, dus da’s mij wel best zo.

Verder heb ik helaas nog geen Oceanus gevonden die ik wil hebben. De mooiste heeft een integrated bracelet, de Oceanus met standaard lugs is minder mooi. :slight_smile:

Over Astron heb ik nog nooit nagedacht, want na 1969 heb ik geen interessante Astron meer mogen zien. :thinking:

1 like

Geen interessante?! Ik snap dat t niet stijlvol is en ik loop er ook niet mee maar seiko pusht de grenzen van wat technisch mogelijk is om de pols. En ze noemt dat astron. Dat widde gij ook gekke koekwaus

1 like

Schitterend zo in de zon!

1 like

Het glaasje van de SBGK is onwerkelijk.
Zelfs onder de meest gekke hoek blijft dit 2mm (!) hoge glas nagenoeg vrij van vertekeningen.

12 likes