Nee, maar ik dacht dat ook de enkele cijfers bij de mechanische uurwerken wat smaller waren dan bij de Quartz en Spring Drives.
Klopt helemaal, maar het is de minst “speciale” uit m’n collectie. Deze kan ik nog wel een keer terugkopen, de SBGH039 en SBGR083 waarschijnlijk niet.
Dat zou kunnen inderdaad, want de cijfers op de sbgx035 quartz zijn inderdaad ook weer van de Big O
Zeker!
Snap ik! Hoop dat het lukt! Snap niet dat er nog niemand is overigens!
Wat mij sowieso aanspreekt, dat geldt overigens voor G.S. in generiek, dat er maar weinig zijn die het kennen en maar weinig die het dragen terwijl je een parel van jewelste om je pols hebt. Je hoort vaak ook klinisch en hoewel ik dat ergens wel begrijp vanwege de designs vindt ik het vakmanschap en de expertise én het gegeven dat het horloge door één iemand bij G.S. in elkaar wordt gezet juist een heel interessant maar ook een warme gedachte. Tot zover mijn persoonlijke ervaring met G.S.
Sluit ik mij volmondig bij aan. Dat is voor mij ook de charme van GS.
Exact mijn sentiment. En je hebt het bij zowel de meer organische vormen van de elegance collectie als de echte sportmodellen. Geen enkel merk krijgt dat voor elkaar bij mij
Dit blijft een grotere favoriet van me dan ik had gedacht toen ik hem van @whisky overnam.
Ik vind hem fijn, maar niet bescheiden. 38mm is de perfecte maat. Niet ‘net te klein’. Niet ‘all dial te groot’. En het wit is lekker knallend wit, sneeuwwit. En de combi van de scherpe wijzers, het sierlijke Grand Seiko en Diashock en de ellenlange blauwe secondenwijzer maakt de voorkant helemaal af.
Echt een topper …
Prachtig man. GS ten top dit.
Ik moet zeggen dat mijn waardering voor deze met de jaren ook flink gegroeid is.
Prachtig, elegant en fantastisch in al zijn eenvoud.
Ik vind wel dat hij op deze foto toch vrij groot oogt. De witte plaat en de smalle bezel werkt dit natuurlijk in de hand.
Het hangt ook af van de afstand van je foto. Ik heb deze iets dichterbij genomen dan gebruikelijk. Om de resolutie van de wijzerplaat en elementen wat hoger te houden. En hoe dichterbij genomen, des te groter horloges lijken tov de pols. Het gaat daarbij alleen om de afstand, hoeveel je zoomt maakt voor de verhouding niet uit. Dus normaliter houd ik mijn telefoon iets verder weg en zoom ik iets verder in.
Hier twee voorbeelden op 10cm en 60cm, de kwaliteit is slecht, maar het gaat om het idee.
Afstand 10cm
Afstand 60cm
Zelfde horloge, zelfde pols, zelfde grootte op de uiteindelijke foto. Let maar niet op de kwaliteit
Prachtig topic blijft dit.
Momenteel nog ‘alleen’ deze maar wellicht komt er later dit jaar nog wat bij. Ben rustig aan het kijken
Vals hoor.