Laat je Grand Seiko zien VI

Heuuuurluk! :ok_hand::muscle::beers:

1 like

Als je inzoomt is de foto erg mooi hoor.

1 like

Moest even 2x kijken maar op die afbeelding lijkt de uurwijzer bijna uit 2 delen te bestaan met een open midden zeg maar, zou dat misschien nog beter kunnen waarderen zo dan wat ze nu hebben.

1 like

Dat in 2 delen is voor mij nog niet de grootse ramp, dat ze de punten eraf geknipt hebben (ja ze zijn eraf geknipt want de uurwijzer is nu te kort) en dat het 2 verschillende type wijzers zijn is voor mij echt een brug te ver. Gelukkig heb ik sowieso een voorliefde voor de oude logo’s (seiko - GS) en die hebben daar geen last van :star_struck:

9 likes

Nee idd voor mij zijn die wijzers ook echt de grootste afknapper.

Heel mooi! Gefeliciteerd met je aanwinst, maar ik zou met verkopen een paar weekjes wachten.

1 like

Dankje!

Verwacht je ook dat de SBGW het gaat winnen tegen de SBGA als het nieuwe ervan af is? :slight_smile:

1 like

Dat weet ik niet. Het spring drive uurwerk wint het op alle fronten tov de 9S64. Dat kan best de wat forsere kast compenseren.

3 likes

Tussen al dat prachtige moderne Grand Seiko-geweld, even wat jaren ‘60 retro :slightly_smiling_face:

25 likes

Ja dat. Samen met de zilverige glittering van de white birch zoals @amusicar al zei.
Bij de blauwe kan je er nog de weerspiegeling van het water bij denken.

Deze SBGN005 gaat morgen naar een nieuwe eigenaar. Dus ik draag hem een laatste dagje. Maar wat heeft deze serie een mooie maatvoering! Perfecte diameter. Perfecte dikte. Mooi zijprofiel met de 24 uurs bezel. En de kastvorm is mooi en strak. Bij mij was het geen blijver, maar objectief bekeken scoort deze erg hoog. Misschien mist hij voor mij wat extravagantie. Niet dat ik dat zelf ben, maar ik zoek altijd wel een bijzondere touch, en dat mist deze misschien een beetje. Maar voor het geld, onverslaanbaar.

17 likes

Knappe aanwinst! Ik vind deze stijl wijzers toch wel de mooiste.

1 like

Nou niet gelukt haha. HF heeft geen zin in GS denk ik buiten een select groepje.

Ook geen lowballers gehad die ondanks het aanbod 2/3e van de prijs bieden?

Nee zelfs dat niet. Helemaal niks

Ik heb erover gedacht…telt dat?

3 likes

Gewoon afwachten, soms is het gewoon niet het moment.

Er zal zich wel iemand aanbieden. Ik heb een hele tijd moeten leuren een Chronoris en het moment dat hij verkocht is, stuurt een 2de geïnteresseerde of hij er nog is :face_with_raised_eyebrow: Dus het kan snel veranderen!

Dankje!

Helemaal akkoord! Deze spelen zoveel mooier met het licht ook, dat moet je zien om het te begrijpen :slight_smile:

Dit is voor mij ook het grootste minpunt aan de SBGW231. Ik vind de vlakke GS wijzers mooier dan de geknikte van de SBGW231. Er is een variant met die vlakke wijzers en dat is de gouden SBGW008. Soms zie je ook foto’s van de gouden SBGW038 en SBGW238 met de vlakke wijzers, dus het is wat onduidelijk wanneer ook de gouden versie over is gegaan naar de geknikte wijzers.